kaja-etel-salata-hus

Étkezzetek a hormonok szabályai szerint, és már meg is indul a fogyás!

Ha szeretnétek egészségesen és sikeresen fogyni, akkor törődnötök kell a hormonjaitokkal is. Ugyanis lehet, hogy nem gondolnátok, de ők is jelentős szerepet játszanak abban, hogy mennyit mutat a mérleg.

Sokféle fogyitippet adtunk már nektek, most egy újabb szemszögből, a hormonjaitokon át közelítenénk meg az ügyet. Vannak ugyanis olyan hormonok, melyek befolyásolják az étvágyatokat. Ha nem figyeltek oda a megfelelő „táplálásukra”, akkor a fogyásról tegyetek is le. 

mérleg súly kilók

10 apró tipp a gyorsabb fogyásért – diéta és edzés nélkül

Egy pillanatra sem szeretnénk elhitetni veletek, hogy munka és fegyelmezett táplálkozás nélkül óriási sikereket érhettek el az életmódváltás területén, néhány trükk azonban jól jöhet.

A cikk folytatásáért kattintsatok ide!

Most itt van néhány olyan étkezési tipp, melyek passzolnak az egészséges étrendbe, és a fogyást is elősegítik:

1. 16:00 óra után tilos a keményítőtartalmú étel

Valamennyi keményítőtartalmú szénhidrátot muszáj enni a tesztoszteronok miatt, de ezt a táplálékot ne 16 óra utánra hagyjátok. Az ilyen étkek sóvárgást okozhatnak nektek, azaz ismét valamilyen elemózsia után akartok majd nyúlni, pedig azt már rég tudjuk, hogy ha már elmúlt 18 óra, nem szabad enni. A tesztoszeron megfelelő működése egyébként azért fontos, mert ha ez nincs meg, nem lesztek nyugodtak, és könnyen összevissza ehettek mindent.

2. Egyetek háromszor-négyszer naponta!

Ha túl sokat vártok két étkezés között, akkor megzavarjátok a hormonjaitok munkáját, egész pontosan az inzulinét és a kortizolét. A táplálkozások közti hosszú szünet alatt leesik a vércukorszintetek, amitől stresszesebbek lehettek, azzal pedig kortizolt szabadítotok fel. Na most ez azért gond, mert  így sokkal többet fogtok enni a következő alkalommal, mint egyébként. A háromszori-négyszeri étkezéssel fenntarthatjátok a két hormon egyensúlyát, és elkerülhetitek a felesleges kalóriákat.

áfonya gyümölcs

Egyetek hormonnövelő ételeket, alapanyagokat!

  • Diót
  • Körtét
  • Olívaolajat
  • Paradicsomlét
  • Tejsavót
  • Kék áfonyát

3. Hetente egyszer bűnözzetek!

Egyértelműen ez a kedvenc pontom mind közül. Hosszú távon nem jó, ha kisakkozzátok folyton a kalóriákat. A csalónapon csak egy picivel több kalória kell, és a lelassult szervezetetek már újra fel is fog pörögni. Ezzel elkerülhetitek a jojóeffektust, hogy a hosszú távú sanyargatás után újra telieszitek magatokat mindennel.