Egyéb kategória

Nem kellenek nagy összegek, ha élményeket akarunk szerezni! – így maxoltuk ki Prágát 1,5 nap alatt egyetemi ösztöndíjból

„Gyerekkorom óta mindig is szerettem álmodozni arról, hogy hová fogok elutazni, ha majd lesz rá lehetőségem, de a cseh főváros valahogy sosem szerepelt az úti célok között, inkább Írország vagy Spanyolország felé húzott a szívem. Aztán mégis úgy alakult, hogy az első „önálló” külföldi utazásom ebbe a csodálatos városba vezetett, és boldog vagyok, hogy így történt.” – kezdi történetét Dóri, aki a VOUS vendégszerzői felhívására küldte be cikkét. A következő sorokban Tuza Dorottya írását olvashatjátok Prágáról, az arany városról.

vous - 2017.01.18.

Tavasszal ötlöttem ki, hogy mivel nagy valószínűséggel kapok majd az őszi félévben ösztöndíjat az egyetemen, miért ne költhetném azt valami maradandó élményre. Így egyszer csak azon kaptam magam, hogy a párommal egy prágai utazást tervezgetünk. Vagyis igazából csak én, ő pedig rám bízta magát teljes mértékben, tudta, hogy nem fog mellé ezzel.

Az alvás fontos, még utazáskor is!

A legapróbb részletekig megterveztem a kétnapos kirándulásunkat, ami afféle low-budget túra volt, hiszen az ösztöndíj nem csillagászati összeg. A szállásunk egy, a Florenc buszpályaudvar melletti tiszta, csinos és kényelmes hostel volt, ahol az éjszaka árában benne volt a másnapi reggeli is. Péntek éjfél körül indult a buszunk a Népligettől, és hajnal fél hétre értünk Prágába, így megspóroltuk az aznapi szállás összegét. Utólag visszanézve ez rossz ötlet volt, mert a hétórányi út alatt kb. négy órát aludtunk, ami azért valljuk be, nem elég egy egész napos városnézéshez. De megcsináltuk, és minden nehézség ellenére felejthetetlen volt!

utazas-kirandulas-auto

Hoppá! Az utazás boldogabbá tesz minket, mint a vásárlás!

A Cornell Egyetem kutatói nem kis fába vágták a fejszéjüket, mikor úgy döntöttek, hogy utánajárnak annak, mi is az igazi boldogság forrása. A végeredmény sokak számára meglepő lehet, hiszen mindannyian máshogy képzeljük el a tökéletes állapotot, mindenesetre arra jutottak, hogy az új élmények befogadása tesz minket igazán boldoggá.

A teljes cikket IDE KATTINTVA olvashatjátok tovább!

Már odaérkezésünkkor fel kellett cserélni a szombati és a vasárnapi programot, mert a netes infó ellenére a napi bérletet árusító jegyiroda nem reggel hatkor, hanem nyolckor nyitott. Nem akartunk másfél órát várakozni, így elindultunk az Óváros felé. Tudni kell, hogy részletes térképet csináltam minden egyes szakaszához a városnézésünknek, a létező összes látványosságot összeírtam, szobrokat, épületeket, mai szlenggel élve „kimaxoltam” a készülődést.

Forrás:
Tuza Dorottya

Kezdjétek korán a napot!

A hideg ellenére is rettentően élveztük az egész kirándulást. Az Óváros tér gyönyörű, főleg napfelkeltekor, mert akkor még alig vannak emberek az utcákon. Az Orloj, vagyis az asztronómiai óramű és a Týn-templom elképesztő látvány, teljesen beléjük szerettem, de ez az egész kerületről elmondható. Mindenhol középkori építészeti emlékek, macskakő az utcákon, díszes templomok és a zsidónegyed emlékei. Bámulatos!

Az Óváros után lesétáltunk a Moldva partján a Nemzeti Színházig, majd ittunk egy kávét a Kavárna Slaviában – itt zuhant ránk a fáradtság, amit a buszon való nemalvás okozott, de egy kis idő múlva összeszedtük magunkat. Ezután a „Légió” hídon átsétáltunk a Kampa-szigetre, ahol egy hatalmas graffitis fal található, a John Lennon fal – bár a Beatles-alapító sosem járt itt, de azért látványos a sok színes üzenet és kép. Majd elindultunk a Malá Strana (Kisoldal) és a Várnegyed (Hradcany) kerületek felfedezésére.

A várnegyed utcái girbegurbák és elég meredekek voltak, tele mindenféle ajándékbolttal, és az egész negyed körülbelül akkora, mintha a budai vár a MOM parkig és a Moszkváig tartana.

hogyan ne menjünk világgá

Hogyan NE menjünk világgá: a tehetős kalandorok, akik minden országot megnéznek, de semmit sem látnak

Imádok utazni, az egyik legjobb befektetésnek tartom a pénz élményekre költését. Minél többet lát az ember a világból, annál tapasztaltabbá és bölcsebbé válik; árnyaltabb lesz a gondolkodása, és nem utolsósorban rengeteg emléket szerez magának. Nem csoda, hogy mostanra igazi kultusza lett a világjárásnak – de szerintem sok kalandornak fogalma sincs róla, hogyan kéne utazni – mert lehet jól és rosszul is világgá menni.

Hogy mire gondol Viola? ITT kiderül!

A várban megnéztük Kafka szülőházát az Arany utcácskában, ahol miniatűr házak vannak, és a középkorban ott lakó alkimisták miatt nevezték el így. A Szent Vitus-katedrális, mely a cseh királyok nyughelye kőcsipkés tornyaival lenyűgöző volt, főleg sötétedés után.

Sör, sör és sör!

Prága

Forrás:
Alexandra

Egy U sedmi Švábů, vagyis a „Hét svábhoz” nevű étteremben természetesen sört kóstoltunk, ami itt olcsóbb, mint bármi – egy pohár 19 korona, vagyis körülbelül 228 forint volt. Ettünk hozzá cseh sörkorcsolyát is (utopenec), ami ecetbe áztatott savanyúság, paprika és virsli, és isteni finom volt. Visszafelé a Károly-hídon át vezetett az utunk, ami ekkorra már tömve volt turistákkal. Ez a híd, melynek a pilléreit harminc szent szobra őrzi, az egyik legrégebbi kőhíd Európában. A városban főként tömegközlekedést használtunk, ami rendkívül kiépített, mindenfelé jár villamos, a metrójuk pedig olyan, mint a mi hármas metrónk, csak kicsit újabb kiadásban.

Ugyan nem mindent láttunk a városban, viszont amit besűrítettünk másfél napba, az csúcsteljesítmény volt a részünkről. Prága csodálatos hely, azóta is visszavágyom, és aki maradandó élményre vágyik, annak teljes szívemből ajánlom a várost. És ahogy a mi példánk is mutatja, nem kellenek nagy összegek, ha élményeket akarunk szerezni.

vendégszerző VOUS

Legyél te is a VOUS vendégszerzője!

Van jó témátok? LEGYETEK A VOUS VENDÉGSZERZŐI!

A VOUS-lányok olvasói cikkeket keresnek, segítsetek megtalálni a legjobbakat! 😉 Ha szívesen kipróbálnátok magatokat vendégszerzőként, van olyan történetetek, amit megosztanátok más nőkkel, akkor eljött a ti időtök!

A részletekről mindent megtudhattok ITT!