Talán még ti is emlékeztek arra, amikor január elején berobbantak a mínuszok, és 1-2 perc alatt teljesen átfagytunk odakint. Na ilyenkor nemcsak mi, hanem a BKK-automaták is nagyon fáztak, és bemondták az unalmast. De mit tehet az utazni vágyó ember, ha a buszon jegyet nem adnak, és a gép nem működik? Megkérdeztük!
Ha hozzám hasonlóan a város szélén laktok, gyanítom, nektek sincs túl sok lehetőségetek BKK-bérletet vagy jegyet venni. Ahol én lakom, a 15. kerület egyik megállójánál például csak egyetlen automata álldogál, és egy laza órát sétálhatnék, mire találnék egy másikat. Néhány hete a nagy hidegben gondoltam, leszaladok, hogy vegyek bérletet, ne másnap reggel kelljen erre is időt pazarolni. Persze az automatán ott állt nagy betűkkel: ÜZEMEN KÍVÜL.
Szipogni cikibb, mint zsebkendőt kérni – fújjatok orrot a villamoson is!
Meguntuk! Elegünk lett, hogy szipogások közepette járunk be a szerkesztőségbe! Szóval, kedves szipogó idegenek, kérjetek tőlünk zsebkendőt, adni fogunk!
A cikk folytatásáért IDE kattintsatok!
Nagyszerű – gondoltam magamban, ugyanis a közelben se posta, se kisbolt, ahol akár egyetlen jegyet is tudnék venni. Szóval hazamentem, és reméltem, hogy másnapra megjavítják.
Nem tették, és bevallom, én lennék a világ legrosszabb bliccelője. Ilyenkor számomra mindenki gyanús, mindenki ellenőr, és még 3 megállót is végigstresszelnék, úgyhogy sosem szoktam így utazni. Épp ezért gondoltam, hogy bár ritkán találkoztam eddig ezen a járaton ellenőrrel, inkább a buszon veszek jegyet a sofőrtől.
Abba nem mennék bele, hogy egyes BKK-dolgozók viselkedését nem a „kedves” jelzővel lehetne leírni, de annyit hozzátennék, hogy a sofőr igyekezett úgy tenni, mintha ott se lennék. Még a kopogás után is. Amikor végre rájött, hogy nem fogok arrébb menni, jegyet szeretnék, hatalmas unalommal az arcán közölte, hogy nem is biztos, hogy van nála. Ezt követően aztán nekem szegezte a kérdést: mivel fizetek? Ugyebár a jegy a buszon 450 Ft, és nálam egy papír ezres volt. Erre ő továbbra sem a kedves stílusában közölte, hogy csak apróval fizethetek nála, papírpénzből nem tud visszaadni. És itt kissé mérges lettem, mert oké, hogy 10.000 Ft-ból nem tudnak visszaadni, na de 1000-ből?
És persze ez magával hozza a kérdést is: ha valaki venne jegyet, de az automata rossz, a sofőrnél meg nincs jegy, esetleg nem tud visszaadni, mit lehet tenni? Ha ezek után ott maradok a buszon, és jön egy ellenőr, megbüntethet jogosan? A kérdés nem hagyott nyugodni, így közvetlenül a BKK-tól kérdeztem meg, mi a teendő ilyen esetben.
„Amennyiben utasunk a rendkívüli hideg miatt nem működő jegykiadó automata mellett egyik alternatív jegyvásárlási lehetőséggel sem tudott élni, és pótdíjazásra került sor, akkor jelezze panaszát ügyfélszolgálatunk felé a körülmények részletes leírásával (jegyvásárlási kísérlet időpontja, helyszíne, automata azonosítója, pótdíjazás helye, időpontja), mely alapján utólagos vizsgálat keretében, indokolt esetben, méltányos elbírálást biztosítunk.”
Ez történik, ha felszálltok valamelyik budapesti metróra
Most, hogy rendszeresen, mindennap utazom a metrón, mikor pedig már végigpörgettem a Facebookot és megnéztem az összes cicás videót az Instán, elteszem a telefonomat, és nézelődöm. Ilyenkor egy csomó érdekes dologot látok, tapasztalok.
A cikket IDE kattintva olvashatjátok tovább.
Tehát ha az automata nem működik, első körben fotózzátok le, jegyezzetek fel minden részletet, és ha megbüntetnek, írjatok panaszt a BKK-nak. Ha ők úgy ítélik meg, hogy ez elfogadható indok, lehet, hogy elengedik a fizetést. LEHET! A BKK egyébként a levelében arra is kitért, hogy ha nincs jegyünk vagy bérletünk, nem is kezdhetjük meg az utazást; az, hogy a felszállás helyén nincs lehetőség jegyet venni, nem mentesít a pótdíjfizetés alól.
Ti jártatok már hasonlóan? Nálatok mi lett a vége?