Egyéb kategória

6 kulisszatitok a repülésről, amit csak a pilóta és a légiutas-kísérők tudnak

Az Egyesült Államok Szövetségi Légiirányításának adatai szerint minden egyes percben legalább ötezer repülőgép van fenn a levegőben – ez elképesztően sok! Belegondolni is szédítő, pláne akkor, ha eszünkbe jut, milyen keveset is tudunk arról, hogyan működnek pontosan ezek a gépek, és a személyzet mit is csinál rajtuk, amikor mi nem látjuk. A légiközlekedés még mindig a világ egyik legtitokzatosabb ágazata, nem is véletlenül: a pilóták és az utaskísérők okkal nem osztanak meg mindent az utasokkal, sokszor a saját biztonságunk, sokszor pedig a lelki nyugalmunk érdekében. Következzen 5 + 1 kulisszatitok, amit a repülőgépeken dolgozók nem gyakran osztanak meg az utazókkal.

vous - 2018.02.23.
6 kulisszatitok a repülésről, amit csak a pilóta és a légiutas-kísérők tudnak

1. Titkos kommunikációs jelzésük van mindenre

Az utaskísérőknek és a pilótáknak komoly jelentéssel bírnak azok a csengetések, amelyeket utazás közben gyakran hallunk. A leggyakoribb jelzés például akkor hangzik el, amikor a repülés legveszélyesebb részei, azaz a felszállás és a leszállás elmúltak. De hasonló csengetéssel kommunikálnak az utaskísérők a pilótafülkével is, akkor is, ha baj van, és akkor is, ha csak információra van szükségük.

takács nóra repülés telefon táska

Ez történik igazából, ha nem kapcsoltok repülő üzemmódba a telótokon repüléskor

Ha ültetek már repülőn, pontosan tudjátok, hogy indulás előtt a mobilotokat ki kell kapcsolni, vagy legalább repülő üzemmódba váltani. De vajon mi történik, ha valaki mégsem követi a szabályokat?

A cikk folytatását ITT találjátok.

2. Negyedórányi oxigén van az oxigénpalackokban

Senki nem akar olyan helyzetben lenni, amikor azt kell számolgatnia, hogy vajon az oxigénmaszkok meddig tartják életben – de átlagosan 10–14 percre elegendő oxigénre kell gondolni nagyjából minden repülő esetében. Kevésnek tűnhet, de valójában ez pontosan elegendő arra, hogy a pilóta olyan alacsonyra kormányozza a gépet, hogy oxigénmaszk nélkül is lélegezni tudjunk. Szerencsére ilyenre azért nagyon ritkán van szükség, de olyan még nem fordult elő, hogy az utasok oxigénhiány miatt megfulladtak volna.

A cikk itt még nem ért véget, a folytatásért kattintsatok a Ridikül oldalára!

Ajánlott cikkek