Éljetek a jelenben – próbáljátok ki a mindfulness technikáját!

5 + 1 lépés a tudatos éberség hétköznapi gyakorlásához

A tudatosság, a jelenben való lét, a pillanat éber átélése fontos a szakértők szerint abban, hogy teljes életet éljünk. Többek között ez segíthet nekünk rálépni a boldogsághoz vezető útra. De vajon mit jelent ez pontosan, és hogyan tudjuk megtenni a hétköznapokban? Mutatunk 5 + 1 egyszerű lépést a tudatos éberség hétköznapi gyakorlásához!

Egy kicsit olyan ez, mintha edzőterembe járnánk – csak ebben az esetben az agyunkat tréningezzük

– magyarázta Amy Sandler meditációvezető. Valószínűleg sok mindennel találkozunk nap mint nap, amiket fontos, hogy feldolgozzunk vagy elengedjünk. A fizikai egészségünkkel sokat foglalkozunk, de vajon mit teszünk a mentális egészségünkért? Mutatunk 5 + 1 egyszerű lépést a tudatos éberség hétköznapi gyakorlásához!

Forrás:
iStock

Egyszerűsítsük le a reggeli rutinunkat: ne készülődjünk túl sokáig, legyen minél rövidebb, de annál tartalmasabb a reggeli rutin.

Út a munkába és hazafelé: keressünk zenét, találjuk meg a kellemes oldalát az utazásnak, hogy ne bosszankodjunk, idegeskedjünk például a közlekedés miatt.

Álljunk fel az íróasztaltól: munka közben akár óránként is tegyünk egy rövid sétát, tartsunk szünetet, frissítsük fel magunkat.

A cikk itt még nem ért véget, a folytatást ITT olvashatjátok.