Tévhitek az allergiáról, melyeknek eddig ti is bedőltetek

Meglepő módszerek, amelyekkel csökkenthetitek az allergia tüneteit

Itt a tavasz, virágoznak a fák, jön a jó idő – és az allergiaszezon is! Azok számára, akik allergiások, a tavasz nem feltétlenül a legjobb időszak az évben, annak ellenére, hogy mindenki örül a javuló időjárásnak és a sok napsütésnek. Ahhoz, hogy ne kelljen minden nap allergiagyógyszerrel tömni magatokat, ezt a néhány módszert is érdemes kipróbálni a tünetek enyhítésére.

Ne gurítsátok le azt a második fröccsöt is!

Bár valószínűleg a kiülős időszak kezdetén nem ezt akarja hallani az ember, az alkohol az allergiás tünetekre nem éppen a legjobb – értágító hatása van ugyanis, ami azt jelenti, hogy a gyulladt felületeket még inkább bedurrantja. Kutatások szerint a vörösbor a legrosszabb ilyen szempontból, de leginkább az alkohollal magával van gond, ezért óvatosan fröccsözzetek, ha éppen allergiától szenvedtek!

Forrás:
pexels.com

Délután vagy este eddzetek!

A pollenmennyiség kora reggel és délelőtt a legintenzívebb, így érdemes a reggeli szabadtéri edzéseket délutánra vagy estére halasztani. Ilyenkor a pollenek már kicsit leültek a levegőben, és nem szenvedtek majd annyira az allergiás tünetektől.

Használjatok légszűrőt!

Legalább a lakás egy biztonságos hely lehet, ha légszűrőt alkalmaztok – bár magunkkal mindenképpen beviszünk egy kis pollent a zárt területekre is, a légszűrők legalább a kintről beérkező mennyiséget kiszűrik. Figyeljetek, hogy jó minőségűt válasszatok, mert a silányabb fajták egyáltalán nem használnak semmit!

Óvatosan az illatosított gyertyákkal!

Sőt, az öblítővel és az ezekhez hasonló más, erősen illatosított termékekkel is – kutatások bizonyítják, hogy a bennük található kémiai elemek allergiás reakciót válthatnak ki. Még akkor is, ha alapvetően nem vagyunk érzékenyek ezekre, az allergiaszezonban kijöhet a probléma, és túlérzékenység léphet fel.