Sárgadinnye görögdinnye

Tudtátok, hogy a sárgadinnye is erősíti a látásotokat? Mutatunk 12 A-vitaminban gazdag ételt!

Rengeteg okot tudnánk felsorolni, amiért érdemes beépítenetek az A-vitaminban gazdag ételeket a mindennapi étkezésetekben. Ez a vitamin hozzájárul a bőrötök egészségéhez, serkenti az agyműködést, erősíti az immunrendszert és az élesebb látáshoz is közreműködik. Nemcsak vitaminok formájában, hanem az olyan zöldségekben, gyümölcsökben is megtalálható, mint a sárgarépa vagy a sárgadinnye.

Michelle Cady táplálkozás egészségügyi szakértő arról számolt be a Redbook honlapjának, hogy az A-vitamint érdemes a különböző ételek által bevinni a szervezetetekbe, nem táplálék kiegészítők formájában. Ez a vitamin ugyanis felhalmozódhat a szervezetetekben, ami mérgező lehet.

A szakértő szerint az alábbi zöldségek és gyümölcsök által tudtok természetes módon sok A-vitaminhoz jutni:

  • Sárgarépa
  • Spenót
  • Aszalt sárgabarack
  • Sárgadinnye
  • Piros kaliforniai paprika
  • Édesburgonya
  • Grapefruit
  • Pisztácia
  • Brokkoli
  • Goji bogyó
  • Mangó
  • Sütőtök
sargadinnye
Forrás:
iStock