utazás

Ezekkel a tippekkel legyőzhetitek az utazással járó stresszt

Az utazás gyakran stresszel jár. A csomagolás, készülődés, otthonotok elhagyása nem túl jó érzés, egy ismeretlen, idegen helyre megérkezni meg végképp fokozhatja a stressz szinteteket. Azonban, ha néhány apró trükköt bevettek utazás előtt és alatt, könnyebb lesz megbirkóznotok az új kihívásokkal.

A kutatások azt bizonyítják, hogy az utazás, még ha rövid távú is, megnöveli a kortizol szintet, azaz a stressz hormont. Szerencsére amennyire stresszesek vagytok ilyenkor, ugyanolyan jól kiképezhetitek magatokat, hogy pozitív irányba fordítsátok át az utazással járó stresszt.

A Mind Bodygreen pszicho terapeutája az alábbiakat tanácsolja utazás előtt

  1. Ismerjétek fel a kiváltó okokat
    Ha például a negatív hírek miatt felidegesítitek magatokat, utazás előtt ne nézzetek tévét, ne olvassatok híreket.
  2. Legyetek pozitívak és proaktívak
    Gyakoroljátok a pozitív gondolkodást, gondoljatok arra, mennyi jó dolog vár majd rátok az út során. Tervezzetek előre.
  3. Készüljetek stressz-űző nasikkal
    Mindig vigyetek magatokkal egy üveg vizet, és készítsétek be az útra a kedvenc nasijaitokat.

És az út során mivel tudjátok megnyugtatni magatokat?

  1. Légző gyakorlatok
    Próbáljatok ki légző gyakorlatokat, meditációs technikákat.
  2. Ne azzal foglalkozzatok, hogy mi lesz, ha…
    Engedjétek el a negatív gondolatokat, ne foglalkozzatok azzal, hogy mi lesz ha, ez vagy az történik. Ne gyártsatok vészhelyzet elméleteket.
  3. Találjátok meg a megnyugtató pillanatokat
    Foglalkozzatok a jelennel, éljétek meg a pillanatot. Az aggodalmak a múltból, és a jövőbeni félelmeitekből erednek.
Forrás:
Depositphotos