Egyéb kategória

Friss levegő, gyenge térerő – A pihentető őszölés titka

A nyári nyaralások és téli síelések mellett majdnem minden évben eljártunk a szüleimmel egy hosszú hétvégére “őszölni”. Valamiért ezekről a rapdi utazásokról sokkal élénkebben élnek bennem az emlékek, a helyek, mint a sokkal hosszabb tengerparti nyaralásokról vagy téli síelésekről.

vous - 2018.11.09.

Az igazán hosszú, őszi erdőben tett gyalogtúrát éppen ezek miatt a kedves emlékek miatt szeretném a saját családomban is meghonosítani. Erre volt tökéletes edzés, alapozás a három nap, amit a Börzsönyben, a Szent Orbán Erdei Wellness Hotelban a KidsOasis nagyköveteiként töltöttünk. Élménybeszámoló és utazási tippek következnek.

Őszölés hétköznapra időzítve: előnyök és hátrányok

Kicsit időzavarba kerültünk már az utazás elején, hiszen a nagyszülőknél töltött vidéki hétvégét meghosszabbítva hétfő, kedd, szerda mentünk a Börzsönybe. A hétköznapi utazásnak egyébként számos előnye (és néhány hátránya volt). Sehol nem volt tömeg, nem kellett parkolót keresni, az étteremben sokáig várni, nem volt tömött a wellness részleg, és nem találkoztunk más turistákkal az erdőben sem. Sokkal békésebb volt így az utazásunk, mintha egy hosszú hétvégére időzítettük volna. Egyedüli negatívumnak az bizonyult, hogy nem tudtunk kisvonatozni, hiszen az csak hétvégén jár.

Objektum doboz

Hétfő: Kemence – Nagybörzsöny és Nagyirtáspuszta

Mivel a szállásunkat csak délután lehetett elfoglalni, ezért a délelőttöt kirándulással töltöttük. Kemence volt az úticél, mivel a kisvonat ott sem járt, autóval mentünk a végállomásig. Ott sétáltunk egy picit, a gyerekek a pataknál játszottak.

Ebédidőre Nagybörzsönybe értünk, és bár láttuk már a vízimalmot, mivel a gyerekek nem emlékeznek annyira rá, gondoltunk, megint megnézzük. Sajnos a hétfő szünnap volt, így ezt el kellett halasztanunk.

Tipp: Hétköznapi utazás során érdemes előre tájékozódni, hogy az egyes múzeumoknak mikorra esik a szünnapjuk.

Három óra körül érkeztünk meg, és a gyerekek kívánsága az volt, egyből teszteljük le a wellness részleget. Pont időben értünk a medencéhez, hogy kipróbáljuk a vízi tornát. Pontosabban csak én, családom többi tagja nem bizonyult ezen a téren lelkesnek. Nekem nagyon tetszett a torna, főleg, hogy nagyrészt a karokat és a hátizmokat dolgoztatta meg, jó alapozás volt a heti rúdfitness edzésemre.

El is határoztam, hogy másnap a reggeli jógás nyúztózkodáson is ott a helyem. A torna és a vízi játék után a gyerekek a sószobában játszottak, míg mi pihentünk egy kicsit a nyugágyakon. A szálloda nagy előnye, hogy bár wi-fi van, térerő nem igen. Ez nekem külön jól jött, hiszen a kóros telefonnyomkodásból kénytelen voltam visszavenni, dolgozni sem tudtam folyton.

Még több tipp és rengeteg fotó >>>