meditáció pozitív

7 módja annak, hogyan használjátok a meditációt a szorongás ellen

Ha felüti a fejét a szorongás, a fő célotok, hogy minél előbb elűzzétek. Azt valószínűleg nem tudjátok megakadályozni, hogy soha ne érezzétek ezt az érzést, de megtanulhatjátok, hogyan kezeljétek. Próbáljátok ki szorongás ellen az egyszerű meditációt!

A meditáció valójában megtanítja, hogyan ismerhetitek fel a szorongást előidéző gondolatokat, hogyan figyeljétek meg őket, majd hogyan engedjétek el őket. Alapvetően megtanulhatjátok, hogy hogyan ismerjétek fel és reagáljatok ezekre az érzéseitekre, ahelyett, hogy azonnal reagálnátok rájuk.

Próbáljátok ki a Women’s Health által ajánlott 7 gyors meditációs tippet szorongás esetén, hogy visszatérhessetek a valóságba:

  1. Fókuszáljatok a légzésetek emelkedésére és süllyedésére
  2. Érezzétek a lábatokat a padlón, a kezeteket a billentyűzeten, a hátatokat a széktámlán - bármit, ami megalapozza, hogy hol vagytok, és mit csináltok abban a pillanatban.
  3. Csukjátok be a szemeteket, és koncentráljatok a különböző testrészeitekre fentről lefele.
  4. Szeretitek a napsütést? Képzeljétek el, hogy a meleg, kellemes napsugarak átjárják a testeteket.
  5. Engedjétek szabadon szárnyalni a gondolataitokat.
  6. Képzeljetek magatok elé egy szeretett személyt, és minden belégzéssel gondoljatok a szorongásotokra, bizonytalanságotokra, majd minden kilégzéssel az elképzelt személy jó tulajdonságaira, és az együtt töltött boldog időkre.
  7. Beszéljetek úgy magatokhoz, mintha egy barátotokhoz beszélnétek. Mit értékeltek leginkább az életetekben? Adjatok hálát érte.
Forrás:
Headspace