alvás disney csipkerózsika hercegnő

Öregít az alvás? Most minden kiderül!

A szép, fiatalos külső egyik legfontosabb “összetevője”, a rendszeres, megfelelő időtartamú, pihentető alvás. Ez szavatolja szervezetünk számára az újratöltődést, sejtjeink megújulását, bőrünk kisimultságát. Vagy mégsem?

Az alvás egészségünk egyik legfontosabb alappillére, melynek hiányában alapvető funkcióinkat sem tudjuk megfelelően ellátni. Az alváshiány azonban nem csak teljesítményünkben, de bizony szervezetünk és bőrünk öregedési folyamatainak felgyorsulásában is jelentős szerepet játszik. Nem véletlen, hogy a szakemberek is a megfelelő mennyiségű folyadékbevitelt, az egészséges táplálkozást, a dohányzás mellőzését és az alvást tartják az egészség és a szép bőr titkának.

Az alvás tehát nem öregít, sőt! De az alvás körülményei – ágynemű, szoba levegője, sőt az alvási pózod is – bizony hozzájárulhatnak ahhoz, hogy idejekorán ráncokkal kelljen szembe nézned a tükörben.

Nem mindegy, hogy min fekszel

Az ágyneműdnek nem csak esztétikai illetve kényelmi jelentősége lehet, de bizony fontos szerepet játszhat bőröd egészségének, fiatalosságának megőrzésében is. Az alapvető fontosságú, hogy az ágynemű huzatokat – főként a párna huzatot, amin közvetlenül alszol – heti rendszerességgel cseréld. De az sem mindegy, hogy a “beauty sleep”-et milyen matériából készült párnahuzaton fekve töltöd el.

Legtöbben pamut ágyneműt használunk, mely azonban a folyamatos felületi súrlódás miatt nem tesz túl jót a bőrünknek. Érdemes kipróbálni a szatén vagy selyem ágyneműt/párnahuzatot, melyen – ellenállás hiányában – mozgáskor az arc elcsúszik, s így nem áll fent a folyamatos dörzsölés.

A cikk itt nem ért véget. A folytatásért kattintsatok ide >>>