serena williams

Serena Williams a Nike reklámjában beszél valami nagyon fontosról

Serena Williams szenvedélyes sportoló, aki hangot ad annak, ha igazságtalannak érzi a bírói döntést. Mások viszont simán hisztisnek bélyegzik. Erre adott választ a Nike reklámjában.

Ha egy férfi lesz ideges, és kiabál, vagy szidja azt, akivel problémája van,  senki sem nevezné hisztisnek. Bezzeg ha egy nő teszi ugyanezt, máris idézőjelbe teszik mondanivalóját azzal a címszóval, hogy csak kiborult, mint ahogy a nők szoktak, és felfúj egy apró dolgot hatalmas problémává. Ez szép példája a nemek közti egyenlőtlenségnek. 

Erre válaszol Serena főszereplésével a Nike, a reklám szlogenje pedig ez: „Csak addig tűnik valami őrültségnek, amíg meg nem csinálod.”

Objektum doboz

A magyar fordítás így hangzik:

"Ha kimutatjuk az érzelmeinket, azt mondják, drámázunk. Ha férfiak ellen akarunk játszani, bolondnak neveznek. Ha pedig egyenlő esélyekről álmodunk, akkor lázálmaink vannak. Ha kiállunk valamiért, azt mondják, megtébolyodtunk. Ha túl jók vagyunk, valami nincs rendben velünk. Ha pedig dühösek leszünk, azt mondják, hisztérikusak, irracionálisak vagy simán őrültek vagyunk. De korábban őrültségnek tűnt, hogy egy nő maratont fusson. Őrültségnek tűnt, hogy egy nő bokszoljon. Egy nő, aki zsákol? Őrültség. Egy nő, aki egy NBA-csapat edzője? Őrültség. Egy nő, aki hijabot visel verseny közben, egy nő, aki sportágat vált, aki végrehajt egy 1080 fokos dupla ugrást vagy nyer 23 Grand Slam-címet, szül egy gyereket, és visszatér, hogy még többet nyerjen, ez mind-mind őrültségnek tűnt. Szóval, ha őrültnek akarnak nevezni, legyen. Mutasd meg nekik, hogy mit tud egy őrült.”