edzés természet lány sport

Sokat mondogatjuk, de itt vannak a konkrétumok, hogy miért „életbevágóan” fontos a testmozgás. Hat ok, hogy sportolj!

Közhely, no és természetesen igaz, hogy a sportolás, a rendszeresen végzett testmozgás egészséges. A sportmozgás jótékony élettani hatásai igen sok rétűek, ezek közül hat fontosat kiemelünk. Hat életbevágó ok arra, hogy sportolj!

Érdemes sportolni, mert a rendszeres mozgás

  1. …fokozza a szív és a tüdő teljesítőképességét;
  2. …csökkenti a szívizomzat oxigénigényét, aminek különösen nagy jelentősége van koszorúér-betegségben szenvedők számára;
  3. …hatására csökken a vérzsír-szint;
  4. …csökkenti a vérnyomást;
  5. …csökkenti a vércukorszintet;
  6. …segít megőrizni a testsúlyt.

Összefoglalva elmondhatjuk: a rendszeres mozgás kifejezetten előnyös hatású többek között például a cukorbetegségben szenvedőknek, illetve azok számára, akik fokozottan veszélyeztetettek szív- és érrendszeri betegségek tekintetében.

generateImage
generateImage
Forrás:
sport4you

A fenti kedvező hatások rendszeresen végzett, közepes intenzitású, heti 800‑2000 kalória energia-felhasználást előidéző mozgás hatására is bekövetkeznek. Külön hangsúlyozható, hogy a kedvező változások rendszeres mozgás esetén minden korosztályban – tehát akár a hatvanöt éven felüliek körében is – kialakulnak.

A cikk folytatását a Sport4you.hu oldalán lelitek.