Dog and Pony vous felso kep 1200x360 2_1

Tippek egy stresszes nap utáni pihenéshez

Akár egy nagy projektet zárt épp le, akár fárasztó megbeszéléseken van túl, netalán azon kapja magát, hogy úgy száguld át a héten, mintha nem lenne holnap, akkor szinte biztos, hogy itt az ideje, hogy egy pillanatra hátradőljön, és elhatározza, hogy a nap végén pihenést iktat be. Nézzük sorra, milyen relaxációs technikák közül választhat egy nehéz nap után.

Amikor relaxációs technikákról van szó, a fő elv lehet az, hogy minél kényelmesebb, annál jobb. Ha sikerül pár percet kiragadni a napból, és magára fordítani, könnyedén beillesztheti a napjaiba a választott relaxációs stratégiát.

Relaxációs stratégiák:

1. Testmozgás

Aki fizikai gyakorlatokat végez, vagyis sportol, könnyebben megbirkózik a stresszel, és könnyebben tud lazítani. Vannak, akik az arcizmaikkal vagy a lábujjaikkal kezdik, majd a testük izmain keresztül haladnak a kontrasztos végekig.

Forrás:
canva.com

Az endorfin okozta felszabadultság érzéshez semmi sem fogható! Az egyik legjobb módja, hogy elméjét munka-üzemmódból ellazult állapotba hozza. Ha csak 30 percet tud edzéssel tölteni, már az is lehetővé teszi, hogy szervezete endorfint - más néven örömhormont - szabadítson fel, amely átmossa és felfrissíti egész lényét. A testmozgás másik varázslatos következménye, hogy lehetőséget ad testének arra, hogy gyakorolja a stresszre való válaszreakciót.

2. Kapcsolódás a természethez

Ha kapcsolódik a természethez, amikor stresszesnek érzi magát, az segíthet ellazulni. Ha feszültnek érzi magát, lépjen ki a szabadba, és menjen egy rövid sétára, vagy egyszerűen csak üljön ki a természetbe. De nem feltétlenül kell a természetben lenni ahhoz, hogy érezze stresszcsökkentő hatását.

Ha csak néhány percet tölt a természetben, amikor stresszesnek érzi magát, az segíthet ellazulni. Ha feszültnek érzi magát, lépjen ki a szabadba, és menjen el egy rövid sétára, vagy egyszerűen üljön ki egy parkba.

Forrás:
canva.com

A kutatók azt találták, hogy ha egyszerűen csak öt percen át megbízható forrásokról készült természeti képeket nézeget a számítógépe képernyőjén, már az is segíthet megnyugodni. Ha ehhez még társítja a természet hangjait, az tovább fokozza a hatást.

Így a technológiának köszönhetően még a természettől távoli nagyvárosokban élők és tevékenykedők is megtapasztalhatják annak nyugtató hatását.

3. Videókat nézni

Ha vígjátékokat vagy vicces videókat néz, azok ellazíthatják az elméjét, és hatékonyan segíthetnek csökkenteni a stresszt. Kire ne lenne jó hatással egy jóízű nevetés? Ha a munkája komolyan aggasztja, töltsön egy kis időt otthon a kedvenc vígjátéka megtekintésével, vagy böngésszen az interneten a legfrissebb vicces videók között, amelyeken kacaghat egy nagyot.

Ki tudja? Talán ha másnap visszagondol majd ezekre a videókra, még az is segít majd a stressz oldásában.

4. Egy baráti beszélgetés

Kutatások igazolják, hogy mennyire hasznosak lehetnek a könnyed baráti beszélgetések. Gondtalan, fesztelen perceket tölthet el, és fél szavakból is megértik egymást. Hívjon fel valakit, helyezze magát kényelembe, és kapcsoljon át relax üzemmódra. Érdekli, hogy miért okoz ekkora különbséget egy barát felhívása?

Forrás:
canva.com

Amikor társas kapcsolatban vagyunk olyasvalakivel, akit fontos számunkra, akkor pozitív módon kapcsoljuk be limbikus rendszerünket. A limbikus rendszer felelős az érzéseinkért, így ha érzelmi fókuszát aggodalomról szocializációra változtatja, akkor ellazultnak és nyugodtnak érezheti magát, mire leteszi a telefont.

5. Online játékok

Ha online kaszinójátékokat játszik, az segít ellazítani az elméjét. Az európai piacon a magyarok alkotják a casino online játékosbázisának nagy részét. Ez az oka annak, hogy az anyaország legnagyobb kaszinómárkái közül a legtöbb a magyarokat szolgálja ki mindenekelőtt.

Vagyis a forintot kínálják fizetőeszközként, magyar nyelven érhetők el, és fizetési lehetőségek széles skálájával büszkélkedhetnek a hitelkártyáktól az e-pénztárcákig és a feltöltős kártyákig. Az online kaszinók legálisak Magyarországon, a minimális korhatár 18 év. Íme, néhány tipp, amelyek segítségére lehetnek a jackpot megszerzésében:

  • Válassza mindig a legmagasabb színvonalú online kaszinókat
  • Próbálja megismerni az alacsony kockázatú játékokat
  • Nem szabad, hogy a kudarcok negatívan befolyásolják
  • Olvassa el a legutóbbi értékeléseket

6. Zenehallgatás

A lassabb tempójú, nyugtató zenék és dalok hallgatása segít levenni a terhet a hátáról egy nehéz munkanap után. A kellemes, visszafogottabb tempó és a megnyugtató dallamok kulcsfontosságúak. Ha gyorsabb ütemű, magas rezgésszámú metál zenét hallgat, az ellenkező hatást válthat ki, éberebbé és energikusabbá teheti, ahelyett, hogy megnyugtatná idegeit.

Forrás:
canva.com

7. Főzés

A főzés segíthet csökkenteni a stresszt, mivel lehetővé teszi, sőt, igényli, hogy használja képzelőerejét. Ha van némi kulináris tehetsége, vegye elő a kötényét, amikor hazaér, és főzze meg kedvenc ételét. Nemcsak megnyugtatja, de maga az étel elfogyasztása is élmény lesz.

Konklúzió

A relaxációs technikák nem csak a felnőtteknek való. Gyerekek és tizenévesek számára is elengedhetetlen zűrösebb iskolai időszakokban. Ha úgy érzi, gyermekének pihennie kell, segítsen neki ezeken a tevékenységeken keresztül. Támogató módon vegyen részt gyermekével ezekben a könnyű relaxációs gyakorlatokban. Ez elősegítheti gyermeke önszabályozását és ellazult viselkedését.