alvás

Kapaszkodjatok meg: a „tiszta alvás” a legújabb egészségtrend

Az clean eatingről, vagyis a „tiszta étkezésről” már biztosan hallottatok. A lényege, hogy csak és kizárólag olyan ételeket lehet fogyasztani, melyek a lehető legközelebb vannak a természetes formájukhoz. De mégis mi az a clean sleeping, vagyis „tiszta alvás”?

A legtöbben még a clean eatingről is csak annyit tudnak, hogy Katy Perry nagy rajongója az életformának, erre most már itt a clean sleeping is, amire pedig állítólag Gwyneth Paltrow esküszik. A PureWow az új trendről megkérdezte dr. Michael Gelb alvásspecialistát és Shannon Leavitt egészségügyi szakértőt.

Mit jelent a clean sleeping?

A tiszta alvás a minőségi pihenésen alapszik – amiből minden éjszaka legalább 8 órára van szükségünk (de sokszor ez inkább 10 óra). A lényege, hogy a feladataink elé helyezzük az alvást. Tehát akkor is feküdjünk le időben, ha sok dolgunk van, mert az első és legfontosabb az alvás, minden más várhat reggelig.

Forrás:
istock.com

Tényleg működik?

Michael is azon a véleményen van, hogy a nyolc óra alvás az ideális, de szerinte nem is az idő a legfontosabb, hanem az alvás minősége. Azt mondja, mindannyiunknak szüksége van a mély, pihentető alvásra, hogy valóban feltöltődjön a testünk. 

De hogyan javíthatnánk az alvás minőségét? Michael egy apró kis „orrlyuktágító” szerkezetet javasol, amit alvás előtt az orrunkba kell felhelyezni. Ettől ugyanis sokkal könnyebben tudunk levegőt venni alvás közben.

Hogy tudunk többet aludni?

Legyünk őszinték: a legtöbbünknek csak álom, hogy naponta 8 órát aludjunk. Én például már annak is örülök, ha 6 órát tudok aludni. De hogy tudnánk mégis többet aludni? Shannon szerint fontos, hogy alvás előtt ne legyenek körülöttünk zavaró tényezők, amik miatt nem tudunk könnyen elaludni. És igen, ide tartozik például a telefon, a laptop és a tévé is. Valamint nagyon sokat segít az is, ha lefekvés előtt jógázunk vagy meditálunk, ugyanis ezek segítenek megnyugtatni a testet és a lelket is.