Hasfogó tippek, ha megy a hasatok!

Hasfogó tippek, ha megy a hasatok!

Ha rátok jön a szapora, az cseppet sem kellemes, főleg, ha a biztos otthontól távol lep meg benneteket a dolog. Azonban ha már megesett a baj, akkor ne csak a szoba és a fürdő között szaladgáljatok, hanem tegyetek egy kis kitérőt a konyha felé is!

A konyha ugyanis rejthet néhány gyors segítséget a számotokra, ha nincs otthon széntabletta. S ha nem is szünteti meg a hasmenést, felgyorsíthatja vagy lerövidítheti azt, vagy legalábbis elterelheti a figyelmeteket.

Gyümölcs gyümölccsel

A birsalma ismert gyulladáscsökkentő hatásáról, gazdag vas- és rosttartalma pedig helyreállítja a hasatokat. Ilyen még az áfonya, a sárgarépa és a banán is. Ez utóbbi megköti a vizet, így hamarabb csillapodnak a görcseitek.

Forrás:
pixabay

Háztartási keksz, pirítós

Nem túl logikátlan, hogy ilyenkor bizony diétázni kell egy kicsit. Mondanom se kell, a majonéz és a ketchup tiltólistás, mint ahogyan a tejtermékek és a nehéz, zsíros ételek is. Helyette egyetek inkább száraz falatokat, mondjuk pirítóst vagy háztartási kekszet, pici főtt krumplit, de a magas kakaótartalmú étcsoki is segíthet.

Inni kell!

Forrás:
pixabay

Hasmenéskor rengeteg vizet veszítetek, így folyamatosan pótolnotok kell a folyadékot, különben könnyen a kiszáradás szélén találhatjátok magatokat! A kóla a közhiedelemmel ellentétben egyáltalán nem segít, csak még jobban puffaszt, ráadásul koffeintartalma miatt még vizet is elvon az emésztőrendszeretekből. Eszetekbe se jusson! Inkább igyatok bubimentes vagy ízesített vizet!

Nektek milyen bevált praktikátok van?