we

Lemondtátok az időpontot a fodrásznál? Ezért legközelebb másfélszeres árat fizettek!

Pár hete már több manikűrös, fodrász és sminkes ismerősöm is kiposztolta, hogy mit szólnának a vendégeik, ha beveztné azt, hogy ha bizonyos időn belül nem mondja le a vendég az előre megbeszélt időpontot, akkor felszámolja a szolgáltatás felét, vagy bizonyos százalékát. Nekem ez nem annyira szimpatikus.

Büszkén mondhatom, hogy én igazán jó vendég vagyok, szerintem még nem volt rá példa, hogy lemondjak egy előre megbeszélt időpontot bármilyen szolgáltatónál. Ettől függetlenül biztosra veszem, hogy nem minden vendég ilyen, sőt sokan visszélnek az időpontokkal és rendre lemondják azt, vagy rosszabb esetben le sem mondják, egyszerűen nem jelennek meg. Ez mondjuk ki: hatalmas bunkóság és tiszteletlenség.

sophie haj hajmodell fodrász

„Amit senkinek nem kívánok: beülni a fodrászhoz hosszú barnán és kijönni rövid szőkén”

Biztos mindannyian ismeritek a mesekönyvekbe illő sztorit: megy a lány az utcán, leszólítja egy ügynök és hipp-hopp modell lesz belőle. Az ehhez hasonló történeteket mindig szkeptikusan kezeltem, míg egy nap meg nem történt velem is. Hogyan lesz a világéletében furcsának elkönyvelt bölcsészlányból New York-i kifutón vonuló hajmodell? Ezt mondom most el nektek.

Játszani más ember idejével, sőt megélhetésével egyáltalán nem szép dolog – teljesen megértem a szolgáltatókat, ha bevezetnék a bánatpénzt. Ugyanakkor, mint pedáns vendég, tuti, hogy rajtam kivülálló okok miatt előfordulhat, hogy nem tudom lemondani az időpontot x órán belül. A kisgyermekes szülőknél ez pedig hatványozottan igaz. Most nagyon szélsőséges leszek, de 

ha eltöröm a lábam a fordrászhoz vezető úton, és orvoshoz kell 'rohanjak', akkor is fizetnem kell? 

Feltételezem, hogy ilyen esetekben eltekintenének a felszámolástól. Vagy mégsem?

Ami pedig ennél is izgalmasabb, hogy mi a helyzet, ha a szolgáltató mondja le az időpontot, mert természetesen neki is bármi bármikor közbejöhet. Kevesebb pénzt kell fizetnem a következő alkalommal?

Ciki másolatok: ezekből a táskákból készül a legtöbb hamisítvány

„Átkutathatja a táskámat?” Mihez van joga a biztonsági őrnek, ha becsipog a kapu?

Minden ember ismeri azt a kellemetlen érzést, amikor a butikból kifelé menet az új ruha által okozott mámort egy hangos csipogás zavarja meg. Akárhogy is legyen, a mágneskapu szirénája mindig azt mondja, „hahó, mindenki idefigyeljen, itt lopás történik!” – holott a legtöbb esetben korántsem erről van szó. A biztonsági őr pedig ilyenkor vagy súlyosbítja a kellemetlen szitut, vagy közvetlenségével oldja a parát. Sajnos az előbbi a gyakori.

Bennem felmerült a kérdés, hogy a szolgáltató egyáltalán megteheti-e ezt. Megkérdeztem dr. Lami Judit jogászszakértőt, jogos-e ez az intézkedés, illetve mik a feltételei.

„Ez önmagában jogszerű, bármilyen jogcímen is kéri ezt a szolgáltató (kártérítés, kötbér, esetleg bánatpénz).

Az a fontos, hogy ez a felszámítás és annak mértéke/összege mindig előre legyen leegyeztetve, utólag nem kérhető.  

Ha  szóbeli megállapodás van egy szolgáltatás igénybevételéről (lehet ilyen, kevés dolognál kötelező az írásbeli forma), akkor elég ezt szóban jelezni, nem kell írásbeli hozzájárulás a vevő részéről. A lényeg tehát az, hogy előre, a szolgáltatás megrendelésekor már le legyen ez a dolog tisztázva. Ezt úgy kell tekinteni akkor, hogy ezzel együtt fogadta el az illető az adott szolgáltatás nyújtását, azaz ha később eláll és nem kéri a szolgáltatást, akkor a megbeszélt vagy leírt összeget ki kell fizetni.

A Ptk. szerint a túlzott mértékű kötbér/bánatpénz mérséklését lehet kérni a bíróságtól.”

Tehát ha előre megállapodtok a szolgáltatóval erről az intézkedésről, időpontlemondás esetén jogosan számolhat fel pénzt.

Ti mit gondoltok erről?