Egyéb kategória

11 nap családi nyaralás Szlovéniában – Az országban, amelybe csak beleszeretni lehet

1 ország, 11 nap, 15 város és megszámlaláhatatlan élmény. Én először hét évvel ezelőtt, aztán négy éve Bálinttal, a nagyobbik gyerekemmel együtt voltunk Szlovéniában. Idén pedig visszamentünk, de most már két gyerekkel – írja Séllei Lilla, a Csirek életmód blog szerzője.

vous - 2018.09.02.

Azokat a helyeket, ahol négy évvel ezelőtt voltunk újralátogattuk, hiszen Bora még nem látta, és Bálint sem emlékezett semmire, hiszen akkor csak éppen, hogy elmúlt kettő. Az ismert helyek mellett ezúttal voltunk időnk új környékeket, új városokat is felfedezni.

Az út, amit bejártunk: Szada – Ptuj – Maribor – Portoroz – Lucija – Piran – Izola – Postojna – Predjama – Globoko – Savica – Radovljica – Kranj – Skofja Loka – Ljubljana

Mivel mentünk, mikor indultunk?

Autóval mentünk, így autópálya matricát is kellett vásárolnunk. A 7 napra szóló matrica 15 euró, de nekünk a 30 eurós havit kellett megvenni.

Pénteken kora reggel indultunk, de már előző este bepakoltunk mindent, amire szükségünk lehet, a sátortól kezdve a bringáig mindent. Dél után nem sokkal már Ptuj városában sétáltunk, ez volt az első megállónk. Érdemes megnézni a várost, mert kicsi, csendes és nyugodt, a vár pedig valami fantasztikus. Nemcsak a kilátás volt izgalmas, hanem a farsangi hagyományokat bemutató tárlat is. A mohácsi busójáráshoz nagyon hasonlítanak az ottani télűző jelmezek.

Az első éjszakát a közeli Mariborban egy kedves, nagyon kulturált kempingben, a Kekecben töltöttük. A kemping egy télen síparadicsom, nyáron downhill pálya közelében fekszik. Este ide sétáltunk ki, rengetegen túráztak és bringáztak.

Második nap, irány a tenger

Szombat reggel korán keltünk, egy gyors reggeli, és indultunk a tengerpartra. A már jól bejáratott Lucija kempingben foglaltam előre online helyet. Ez a kemping a Portoroz mellett fekvő Lucija városában van. Előnye, hogy van saját strandja, tehát egy gyors csobbanásért nem feltétlenül kell messze menni. Nem sok kemping van a tengerparton, és ez látszik is, nagy a forgalom, sokan vannak, és a szolgáltatásokból is nagyon a minimálisat hozzák.

A beszámoló folytatását ide kattintva >>> olvashatjátok.