Maradjatok nyugodtak a legidegtépőbb helyzetekben is – Hogyan? Eláruljuk!

Maradjatok nyugodtak a legidegtépőbb helyzetekben is – Hogyan? Eláruljuk!

Stressz, idegeskedés, állandó veszekedés, hiszti? Ha ezek jellemzik a napjaitok nagy részét, akkor érdemes egy pillanatra megállnotok. Na, jó: nem egy pillanatra, mert az nem fog segíteni. Ennél azért több időre van szükségetek, hogy körbejárjátok a témát. Addig is néhány instant tipp, amelyek segítségével megőrizhetitek a nyugalmatokat.

A stresszmentes életről a legtöbb ember csak álmodhat. Ha a teljes stresszmentességet nem is tudjátok egyik pillanatról a másikra elérni, az indulataitokat tudatosan meg tudjátok fékezni, a nyugalmat meg tudjátok tanulni. Az egész csak akarat, odafigyelés és gyakorlás kérdése. Ha szeretnétek változtatni, a következő tippek a segítségetekre lesznek.

1. Kérdezzetek!

Ha úgy érzitek, valami nagyon felidegesített benneteket, tegyétek fel a következő kérdést magatoknak:

Valójában mi idegesített fel ennyire?

Ezzel a kérdéssel arra kényszerítitek magatokat, hogy a tovább bosszankodás helyett egy pillanatra megálljatok, és kívülről nézzetek rá az adott szituációra. Ha pedig kiemelitek magatokat az adott helyzetből, egyrészt lehiggadtok, másrészt közelebb kerültök ahhoz, mi bosszant benneteket igazán.

2. Nevessetek egyet!

Próbáljátok ki a következő stresszes szituációban, hogy elképzeltek a kezetekben egy pohár nevetést, majd felhajtjátok. Nagyon furcsán hangzik, már önmagában is nevetséges, de pont jó arra, hogy kizökkentsen bennneteket.

3. A 4-7-8 módszer

A légzéstechnikák több szituációban is segíthetnek, például elalváskor, stresszes prezentáció vagy megbeszélés előtt, de olyankor is, amikor egyik pillanatról a másikra elveszítitek a fejeteket. Hogyan működik?

Vegyetek egy nagy levegőt az orrotokon keresztül, miközben négyig számoltok. Tartsátok bent a levegőt és számoljatok el közben hétig. Fújjátok ki a levegőt, és számoljatok el nyolcig. Addig ismételjétek, amíg le nem nyugodtatok.

4. Beszéljetek róla!

Egy igazi klasszikus módszer, nem is vitathatjátok. Egészen egyszerűen beszéljetek arról, mi idegesít benneteket. A legjobb, ha ezt támogató közegben teszitek, ezért azt javasoljuk, keressetek fel coachot, mediátort vagy pszichológust, aki nemcsak meghallgat, hanem szakértő tanácsokkal segít is benneteket.

Bármelyik módszert is választjátok, a lényeg ugyanaz: a stresszel, az állandó feszülséggel foglalkozni kell, mert nemcsak a ti életeteket mérgezi meg, hanem a környezetetekben élők mindennapjait is. Elindulni sosem könnyű, az út maga is tartogat nehézségeket,

de biztosak vagyunk benne, hogy a változás pozitív lesz.