fáradt

Fáradtság vagy teljes kiégés? Figyeljetek a jelekre!

Az év végi időszak leterhelőbb ugyan a szokásosnál, de nem mindegy, hogy fáradtnak érzitek magatokat, vagy burnout-szindrómával, azaz kiégéssel küzdötök. Ismerjétek meg a kettő közti különbséget, a burnout jeleit és kezelését.

A burnout a túlzott munkavégzés vagy a stressz által okozott fizikai vagy szellemi összeomlás – magyarázza el a jelenséget a Mind Bodygreen oldalán az American Institute of Stress ügyvezető igazgatója.

Bár a fáradtság a kiégés egyik jele, a kiégést más testi és lelki tünetek is súlyosbítják.

Íme a különbség: ha fáradtak vagytok, még mindig teljesíthettek, még akkor is, ha nem minden téren százszázalékosa. De a teljes kiégés tombolásában már nem vagytok képes hatékonyan működni személyes vagy szakmai téren. Ha fáradtak vagytok vagy kimerültek olyan érzelmeket éreztek, mint a szomorúság, szorongás. Viszont ha becsap a burnout, csak egy furcsa ürességet érzetek, ami legyőzi az agyatokat és a testeteket.

A burnout 3 fő jele:

  1. Fizikai és érzelmi kimerültség
  2. Cinizmus és elkülönülés
  3. Hatékonyatlanság és eredményhiány.

Hogyan küzdhetitek le?

  • Az önmagatokra való odafigyelés és az öntudatosság kritikus fontosságú annak biztosítására, hogy észrevegyétek ezeket az egyensúlytalanságokat jelző jeleket és tüneteket, mielőtt elkezdenek benneteket leállítani.
  • Ismerjétek fel, mi a fontos, prioritások megtalálása.
  • Pihenjetek.
  • Egyetek tápanyagokban gazdag, tápláló élelmiszereket.
  • Töltsetek időt a barátaitokkal, edzetek, menjetek ki a szabadba.
Forrás:
iStock.com/shironosov