edzés

Napi öt perc mozgás nem ér semmit???? Lerántjuk a leplet a hazugságról

Ha van leírt, az arcunkba nyomott romboló csúsztatás….. akkor ez az: amikor valaki magabiztosan jelenti ki, (le is írja)hogy napi öt perc mozgásnak nincs jelentősége.

Szeretnék megcáfolni ezt a kijelentést, mert biztosan tudjuk, magunkon is tapasztaljuk: minden perc mozgás aranyat ér. Bizony.

edzés
edzés
Forrás:
Unsplash / Bruce Mars

Nézzük az érveket:

  • Pár hete írtunk nektek a TABATA mozgásmódszerről, amelynek lényege a rövid idő alatt végzett nagy intenzitású mozgás-pihenés váltakozása. A Tabata már öt perc alatt képes felpörgetni az anyagcserét, megmozgatni az izmokat, ráadásul intenzív zsírégető hatása nem csak az adott mozgás ideje alatt tart, hanem utána is, akár órákon keresztül dolgozik a szervezet.
  • Ha a jógát választod, és az öt percbe csak légző és nyújtógyakorlatok férnek bele, már az is képes változásokat elindítani benned. A helyes, mély és jó ritmusú légzés, miközben minden izmodat feszítéssel-lazítással átdolgozod, frissíti a vérkeringést, méregtelenít és felpezsdíti a sejteket.
  • Amennyiben minimum 21 napon keresztül minden áldott nap képes vagy nem csak szem előtt tartani, de fókuszba helyezni a testmozgást, akkor az, ha eleinte csak 5 percig is tart, RENDSZERESSÉGRE  szoktat. Kialakulhat benned az IGÉNY a mozgásra, amelynek időtartama szép fokozatosan emelhető.
  • A napi 5 perc mozgás megerősít az életmódváltásban. Aki naponta 5 percet hajlandó a napirendjébe beiktatni, annak könnyebben megy a TÁPLÁLKOZÁSSAL kapcsolatos változtatások beiktatása is. A két dolog kölcsönösen támogatja egymást.
  • A rendszeres napi öt perc – és itt nyilván a KEZDÉSETEKRŐL van szó, magabiztosabbá tesz, emeli az önértékelésedet valamint frissebben és jókedvűen indítod a napot.
  • Öt perc intenzív testmozgás sikerélményt nyújt.
  • Már napi öt perc mozgás mellett is szebbnek és vonzóbbnak érezheted magad.

Szóval, ha érzed, hogy az itt az ideje az életmódváltásnak, ha te is szeretnéd megtenni az első lépéseket, akkor meg se halld a lehúzó, elkedvetlenítő, passzivitásra késztető kijelentést.

Állj fel, fuss pár kört a szobában, próbáld ki a planket, jógázz, nyújts, feszíts, ugrókötelezz, vedd elő diákéveid összes gyakorlatát, amire csak emlékszel….. és mozdulj rá a mozgásra. Hidd el, sokat ér.

Az az öt perc mozgás, PONTOSAN AZ ELSŐ LÉPÉS lehet az egészséged és szépséged felé.