vous felso kep 1200x360

Indul az őszi fitnesz szezon, ezt is próbáld ki ha edzeni mész: FUNKCIONÁLIS EDZÉS

Sorozatunkkal a fitnesztermek kínálatát szeretnénk bemutatni. Itt az őszi kondi szezon, ilyenkor megtelnek a mozgásközpontok. De melyik edzést válasszuk? Mi lehet a leghatékonyabb mozgásforma? Összefoglalóinkkal próbálunk segíteni a döntésben, bemutatunk néhány lehetőséget.

A lehetőségek bemutatását kezdjük egy olyan fogalommal amit érdemes pontosítani. Manapság könnyen dobálózunk a fitnesztermek környékén gyakran hallott edzésformák neveivel, de jó pontosan tisztában lenni a különböző elnevezések gyakorlati jelentésével. Lényegi különbségek lehetnek olyan edzésformák között, amit általánosítva, helytelenül használunk. Ezek közül a leggyakrabban a FUNKCIONÁLIS TRÉNING jellegű edzéssel találkozhatunk.

A FUNKCIONÁLIS TRÉNING egy olyan edzésmódszer, amelynél az egyes izomcsoportokat nem izoláltan, hanem különböző mozgásmintákba integráltan gyakoroltatjuk. Az ízületeket és izmokat minden lehetséges dimenzióban / síkban mozgatjuk,  ezáltal teljesítményük javul, és a hétköznapokban „FUNKCIONÁLISABBAN” működhetnek. Tehát a  FUNKCIONÁLIS TRÉNING GYŰJTŐFOGALOM, nem pedig egy meghatározott edzéstípus. Több edzéstípusban is használják, beépítik.

A tréninget általában saját testsúlyunkkal végezzük, de színesíthetjük, nehezíthetjük az edzést a Funkcionális Tréning eszközeivel. Így akár TRX edzés is lehet FUNKCIONÁLIS TRÉNING. Vagy súlyzós, Kettlebell konditermi edzésre is mondhatjuk, ha olyan gyakorlatokat csinálunk, és nem csak egy-egy izomcsoportot mozgatunk meg.

A fokozatosság ennél az edzéstípusnál is nagyon fontos, ahogy a bemelegítéseknek és nyújtásoknak,is nagy szerepe van az egészségmegőrzésben, regenerációban.