Erre a 6 dologra mindig emlékezzetek, ha rátok tör a szorongás

Erre a 6 dologra mindig emlékezzetek, ha rátok tör a szorongás

A szorongással egész életünk során próbálunk megküzdeni. Van, akinél csak bizonyos élethelyzetekben jelentkezik, míg másoknál szinte minden apróság szorongó, fojtogató érzést vált ki. Az, hogy hogyan kezeljük, csak rajtunk múlik.

Még az érzelmileg legstabilabb embereknek is időről időre meg kell küzdeniük a szorongással, és ez az, amit egyáltalán nem kell szégyellnie senkinek. Sőt, bizonyos mennyiségű stressz például jót is tehet nekünk, hiszen ez valahol motivál minket arra, hogy elérjük a céljainkat. Igaz, a leggyakrabban a szorongást a saját gyengeségünkként éljük meg.

Hogy mit kell tennetek akkor, ha szorongtok? Mondjuk emlékeznetek néhány dologra, íme:

1. Nem baj, ha szorongtok

Nem kell szégyellnetek magatokat emiatt. Nem vagytok gyengébbek, mint mások. Egyszerűen ti kicsit komolyabban éltek meg bizonyos élethelyzeteket. Nem baj, hogy vannak érzéseitek, amikkel foglalkoztok, és nem kell tagadnotok sem. Leginkább azért, mert minél inkább képtelenek vagytok elfogadni, annál rosszabb lesz.

2. El fog múlni

Tudom, hogy iszonyatosan nehéz elhinnie ezt annak, aki mondjuk épp szuperideges és szorong, de ez az igazság. Az érzések elmúlnak, nem tudnak fizikailag bántani, így a lehető legjobb az, ha megvárjátok, amíg vége lesz. Lehet, hogy hosszabb ideig fog tartani, de biztosnak kell lennetek abban, hogy elmúlik. Hiszen közhely, de semmi nem tart örökké.

Forrás:
iStock

3. Eddig is tudtátok kezelni, most is menni fog


Ha korábban már jelentkezett nálatok a szorongás, sőt gyakrabban is előfordult már, akkor biztos kifejlesztettetek legalább egy, de inkább több olyan módszert, amivel meg tudtok birkózni vele. Nem rossz ötlet az sem, ha listába szeditek a korábban már bevált módszereket, így amikor legközelebb lecsap rátok a szorongás, egyből tudni fogjátok, mik a lehetőségeitek. Egy próbát megér.

4. Fontos a testmozgás

Valószínűleg ti is tudjátok, hogy a stressz ellen a sportolás az egyik leghatásosabb. Ez viszont nem jelenti azt, hogy minden egyes alkalommal, amikor rátok tör a szorongás, el kell mennetek futni pár házkört. Az is bőven elég, ha a szabadban sétáltok egy nagyot, így a fejetek kiszellőzik, az elmétek megtisztul. Nem kifogás a téli hideg sem! A lakás kitakarítása, a szobában való táncolás is, mondjuk Beyoncé egyik slágerére, mozgásnak számít. Hajrá, hajrá!

5. Elég a lustálkodásból!

A szorongással küzdő embernek tuti, hogy nem ahhoz van a legnagyobb kedve, hogy valami produktívat csináljon. Valószínűleg egyetlen vágya az, hogy az ágyában feküdhessen, nézhesse a kedvenc sorozatát, és semmit ne kelljen csinálnia, de még megmozdulni sem akar. Oké, lehet ezt is csinálni, bizonyos időintervallumon belül. Néha jót tesz a pihentető semmittevés, viszont ha készítenétek magatoknak egy listát az elvégzendő feladataitokról, visszanyernétek az irányítást az életetek felett. Egyrészt azért is jó módszer ez, mert muszáj felkelnetek az ágyatok fogságából, másrészt kicsit kikapcsoljátok az agyatokat, így egy kis időre búcsút inthettek a szorongásnak.

Forrás:
Pixabay

6. A szorongó érzéseid mondani akarnak valamit


Néha azt gondolhatjuk, a szorongásnak nincsen valódi célja, csak van, mert kialakul bennünk ettől meg attól. Kész, majd elmúlik. Ha azonban nincs szorongási zavarod, és fizikailag is vigyázol magadra, jól vagy, mindenképp érdemes lenne megfigyelned azt, mi áll az időnkénti szorongó érzéseid mögött. Mi lehet a kiváltó ok? Talán valami olyanon kéne változtatnod az életedben, amire nem is gondoltál eddig.