15 perc meditáció, hogy tökéletes nap elé nézzetek – így csináljátok!

15 perc meditáció, hogy tökéletes nap elé nézzetek – így csináljátok!

Korán kelni nem könnyű dolog, kikelni az ágyból reggel hatkor és végigpörgetni a napot pedig még nehezebb. Ha nem vagytok azok a korán kelő típusok, akkor sincs minden veszve, ugyanis egy egyszerű trükkel olyanná formálhatjátok a napotokat, amilyenné csak akarjátok. Ez a trükk pedig nem más, mint egy kis meditáció!

Természetesen nem tudunk mindent irányítani, ami szembejön velünk egy nap folyamán, de ha tiszta fejjel és határozottan indítjuk a napot, nagyobb eséllyel kontrolláljuk majd azt a részt, ami valóban tőlünk függ, és olyan csodálatossá tehetjük, amennyire csak lehet! Ráadásul egy olyan napi rutinról van szó, ami mindössze 15 percet vesz igénybe alkalmanként, és végezhetjük zuhanyozás vagy akár fogmosás közben is – ez igazán a minimum, amit megtehetünk magunkért.

A meditációhoz nem kellenek különleges körülmények, ráadásul ha csak egy pár perc relaxációt beiktatunk a napunkba, az bizonyítottan pozitív hatással van az fizikai és mentális állapotunkra is – írja a Little Things. Következzen tehát 5 egyszerű lépés, amivel ti is kihozhatjátok a napotokból a maximumot!

3–5 perc: Képzeljétek el az ideális napot!

Az első lépés, hogy 3–5 percig képzeljétek el, milyen is lenne, ha az adott napon minden a lehető legjobban alakulna. A vizualizációs technikák nemcsak segítenek tudatosítani bennünk azt, amit szeretnénk, hanem a tudatalattinkat is a megvalósítás felé mozdítja el. Szóval ha kihívásokkal teli nap elé néztek, képzeljétek magatok elé, hogy a lehető legjobban és a legkevesebb stresszeléssel valósítjátok meg ezeket a feladatokat – és máris megtettétek az első lépést afelé, hogy ez meg is valósuljon!

1–2 perc: Gyakoroljátok a hálát!

A következő lépés, hogy akár fejben, vagy akár egy papírra gyűjtsetek össze három olyan dolgot, amiért hálásak vagytok. Ezek lehetnek egészen apró dolgok is, amik mégis fontosak számotokra. Ez a gyakorlat segíteni fog abban, hogy tudatosítsátok a pozitív dolgokat az életetekben, szóval ha valami mégsem úgy sül el, ahogy szeretnétek, lesz mibe kapaszkodni!

Forrás:
Pixabay

1 perc: Állítsátok be a nap mantráját

A mantra egy rövid, pozitív állítású mondat vagy kijelentés, ami segít rendszerezni a gondolatainkat meditáció alatt. Ez lehet egészen egyedi és különleges, de egy általánosabb cél is. Ha nem akartok sajátot megfogalmazni, kereshettek motivációs idézeteket, vagy olyat, ami átsegít az adott nap fáradalmain. Ha később idegesek lesztek vagy stresszelni kezdtek, csak ismételjétek meg a mantrát, és higgyétek el, segíteni fog összpontosítani a céljaitokra.

3–5 perc: Meditáció

Mielőtt belekezdtek a napi rohanásba, álljatok meg egy pillanatra. Helyezkedjetek kényelmes pózba, figyeljetek a légzésetekre és csukjátok be a szemeteket. A meditáció alapfeltétele mindössze annyi, hogy ellazítjátok az izmaitokat annak érdekében, hogy az elmétek is alkalmassá váljon a kikapcsolódásra. Ha nem tudjátok, hogy ezt hogyan csináljátok, csak feszítsétek meg és eresszétek el az izmaitokat. Ezután koncentráljatok arra, hogy kizárjátok a gondolataitokból a zavaró tényezőket és képzeljétek magatokat egy olyan helyre, ami biztonságot és békét nyújt nektek. Ha egy pár perc erejéig sikerül elérnetek ezt a békés állapotot, sokkal koncentráltabbak és határozottabbak lesztek a nap folyamán.

Végül pedig jöjjön egy mosoly!

Lehet, hogy furán hangzik, de a mosolygástól fizikailag is sokkal jobban érezhetjük magunkat. Ráadásul sosem tudhatjátok, hogy ki figyel: lehet, hogy egy egyszerű mosollyal valaki más napját is feldobhatjátok!

Forrás:
Pexels

Szánjatok magatokra plusz tizenöt percet a napotokból és higgyétek el, érezhető lesz a változás!