Öltözzetek ki sportolás közben! – Bizarr fitnesztippek az 1800-as évekből

Ma már rengeteg sport vagy diéta közül választhatunk, ha meg szeretnénk szabadulni a bosszantó pluszkilóktól. Az 1800-as években viszont még nem volt túl sok lehetőség, ha valaki fogyni akart, akkor a tornaterembe ment. De vajon milyen életmódtippeket követtek akkoriban? Mit tanácsoltak a 19. század szakértői? Összegyűjtöttük!

1. Már gyerekkorban el kell kezdeni a sportolást

Egy akkoriban neves testépítő, Eugen Sandow azt javasolta, hogy ne várjunk addig, míg a gyerek az iskolában találkozik a sporttal, a legjobb, ha kétéves korától kezdve elvisszük súlyzózni a konditerembe – írja a Little Things. Azért ez egy picit még korai, nem?

2. Öltözzetek ki edzéshez 

Kezdetben a férfiak öltönyben, a nők pedig a legszebb ruhájukban edzettek – legalábbis sok korabeli fotó ezt bizonyítja. Persze, lehet, hogy csak a fotózás miatt öltöztek ki, de akkor is fura.

Forrás:
Wikimedia Commons

3. Fogyjatok a fűzőtök segítségével

A nőket arra biztatták, hogy viseljenek mágneses fűzőt, mert az állítólag felpezsdíti a vérgeringést, ami szerintük segíthet például az emésztési zavar helyreállításában – ráadásul a fűző viselése önmagában is segít kordában tartani a súlyunkat. (Ma már tudjuk, a fűző viselése rengeteg egészségügyi problémát okozhat.)

4. Engedjétek, hogy egy barátotok megüssön titeket

Úgy gondolták, a testünknek sok olyan területe van, aminek jó, ha megütik. Ilyen a hát, a mellkas, a karok vagy a vállak. Azt vallották, hogy kevés olyan hiányosság van a testünkön, ami nem gyógyítható egy ütéssel – így minden edzés végén javasolt volt egymás elgyepálása.

5. Karkörzések lányoknak

A karkörzéseket különösen fiatal lányoknak ajánlották, mert úgy gondolták, ez a mozgásforma helyreállítja a véráramlást.