Világ

Nem nyűg a gyerek a nagy napon – Profi tippek magyar esküvőszervezőktől

Angelina Jolie hét gyerek anyukájaként ment férjhez Brad Pitthez 2014-ben. Aki látta az esküvői képeket (van olyan, aki nem?), pontosan tudja, hogy minden a családról, a gyerekekről és a közös élményről szólt. Ha a nagy napot tervezitek, ti se feledkezzetek meg a vendégként vagy családtagként érkező kisebb-nagyobb gyerekekről, akik részt vesznek életetek nagy napján. Teremtsétek meg a szükséges kényelmi feltételeket, minden más csak plusz kedvességet jelent.

vous - 2015.06.04.
Nem nyűg a gyerek a nagy napon – Profi tippek magyar esküvőszervezőktől

Vonjátok be őket az eseményekbe

Egy pár hónapos csecsemőnek, de az egy-két év körüli kisgyereknek sem valószínű, hogy maradandó élményt jelent az esküvő. Náluk csak arra kell figyelni, hogy ne boruljon fel túlságosan a napi rutin, és jól fogják érezni magukat. A három és öt év közötti gyerekek számára viszont jó élmény lehet, ha a különleges eseményen szerepet is kapnak, bevonják őket. Bánhegyi Zsófia, a Gyerekbarát Esküvőszervezés vezetője és csapata is ezt vallják a szervezés során:

Forrás:
Pixel Művek

Ez lehet akár a gyűrűhordó, kis-koszorúslányok, de a léggömbfelengedés során is kérhetjük a segítségüket a kiosztáshoz, és a játék végén, hogy meg tudjuk őket jutalmazni, szerezhetünk számukra pár plusz lufit.

A zenekar vagy DJ együttműködését is kérhetjük egy rövid blokk lejátszására akár közvetlenül a vacsora után. A vacsora után már nemcsak játékokkal, foglalkozásokkal, hanem mesevetítéssel is szoktuk őket szórakoztatni. Mivel mi alvási lehetőséget, utazóágyat, matracot is intézünk, így akár hajnalig is biztosítani tudjuk a gyermekes szülőknek a nyugodt szórakozást."

Készítsetek elő egy helyet a csecsemővel érkezőknek

Csecsemővel, kisgyerekkel érkező vendégeitek számára maximális kényelmet biztosíthattok azzal, ha kineveztek egy szobát vagy helyiséget, ahol nyugodtan tudnak szoptatni, etetni, pelenkázni. Ha nem tudjátok megoldani a külön szobát, akkor a menyasszony öltözőszobájának sarkában elég egy fotel, ahol a kisgyerekes barátnőtök vagy rokonotok kényelmesen el tudja látni a picit.

Gondoljatok a gyerekmenüre

Forrás:
Pixel Művek

A cateringet biztosító céggel vagy étteremmel beszéljétek meg, hány éves kor fölött kell teljes fejadagot, mikor számolnak félárat és hány éves kor alatt nem kell a gyerekek menüjét kifizetni. Az sem mindegy, hogy mit kapnak a gyerekek. Gondoljatok arra, hogy ők mindig szívesen esznek spagettit, rántott húst vagy sült krumplit, de egészséges rágcsálnivalóval, különlegesen felaprított zöldségekkel vagy érdekesen tálalt színpompás gyümölcsökkel is levehetitek őket a lábukról. Csak arra figyeljetek, hogy az allergén ételeket (eper, málna mogyoró) kerüljetek.

Babakocsi és vendégágy legyen

Már a fejadagok számolása is meghatározza az ültetést, de azt is fontos tudnotok, ki hoz babakocsit, mert rájuk érdemes nagyobb helyet számolni és az ajtó közelébe ültetni. Ha a vendégek a szállodában alszanak, mérjétek fel előre a vendégágy-igényeket is.

Forrás:
Pixel Művek

Az extra figyelmesség még több élményt nyújt

A fentiekről sokat mesélt nekünk többek között Gerzsenyi-Raczko Tímea is, akinek az Esküvő Vintage csapatával együtt nagy tapasztalata van abban, mi okoz még több csillogó tekintetet és hatalmas gyerekmosolyt egy-egy esküvőn.

Bár nem kifejezetten a gyermeknek készül, de nagy élményt jelent nekik a fotósarok és a Candy Bar is.

Mi is tapasztaltuk, amikor a csokikkal, cukrokkal megrakott Candy Barunkat megrohamozták a csillogó szemű kisgyerekek. De ugyanilyen élmény egy-egy látványosabb desszertasztal is. Összességében tehát azt mondhatjuk, hogy az alapvető kényelmi kérdéseken túl minden más extra figyelmesség csak növeli mind a vendégek, mind a gyermekek élményét. A legnagyobb élmény pedig nem más, mint látni a boldog vőlegényt és menyasszonyt gyermeknek és felnőttnek egyaránt."

Forrás:
Pixel Művek

Kevés gyereknek nem kell külön játszósarok, de…

Ha csak néhány gyerekre számítotok, ne bonyolítsátok túl a dolgot külön gyereksarokkal, de azért ne feledkezzetek meg róluk – ezt vallja Varga-Kovács Tímea, a Waldorf-Wedding vezető esküvőszervezője is:

Ha csak 2-3 gyermek van, akik már nagyobbacskák, akkor néhány lufi, buborékfújó és esküvői színező, vagy a párnak készítendő kreatív feladat is igen hatásos módszer. A köszönetajándékoknál is javaslom a gyermekek figyelembe vételét, mert az további gyermek (és felnőtt) mosolyokkal ajándékozza meg a jegyespárt.

600

Lilla & Robi gyerekbarát esküvője

"Abból indultam ki, hogy a hároméves kisfiamnak is szuper program legyen az esküvőnk, de összesen 10-20 gyerekkel számoltunk. A színezőket mi nyomtattuk, készültünk színes ceruzákkal, vittem a mágneses horgászkészletemet és néhány kisautót. De voltak hajtogatott kishajók, szélforgók és a szalagfüggönyt is szerették."

Amikor már különterem is jól jöhet

Ötnél több kisgyerek esetén bérelhettek különtermet is a kicsiknek külön dizájnnal, asztalokkal, alvó- és játszósarokkal is. Ha nincs lehetőség különteremre, akkor érdemes a vacsorateremben elkülöníteni egy részt számukra. “Amennyiben van rá lehetőség, még jobb, ha ezt egy látható, nem túlságosan messze elhelyezkedő különteremben alakítják ki” – árulta el Landesz Katalin, a Creative Weddings by Landesz Kati vezető esküvőszervezője.

Itt mindenképpen alkalmazzatok gyermekekhez értő gyermekfelügyelőt, óvónőt, pedagógust a gyermeklétszámhoz alkalmazkodó számban, akikre a gyermekek rábízhatók akár a vacsora, akár a parti ideje alatt.

A részt vevő gyermekek számától és életkori megoszlásától függ, hogy milyen programokkal szórakoztatjuk őket, ez lehet egy egyszerű beltéri játszósarok kézműveskedéssel, rajzolással, meseolvasással, néhány játékkal, de nagyobb gyermeklétszám esetén terjedhet a gyermekek különteremben történő étkeztetéséig, komolyabb versenyekkel, programokkal, mozisarokkal, kültéri játékokkal történő szórakoztatásáig is."

Ha vendégként érkeztek

Forrás:
Pixel Művek

Nem csak az ifjú párnak kell odafigyelnie arra, hogy a csecsemővel vagy kisgyerekkel érkező vendégek számára mindent előkészítsenek. Ha vendégként érkeztek az eseményre, legyetek tisztában vele, hogy a gyerkőcötök milyen habitusú, kibírja-e a polgári vagy a templomi ceremóniát. Ne felejtsétek el, hogy bár a polgári ceremónia rövidebb, de nyáron beszorulhat a levegő, míg a templomi ceremónia hosszabb, de hűvösebb a helyszín, ami jóleshet a kánikula után a gyerekeknek. A hőmérsékletváltozás miatt tartalék ruha, takaró legyen nálatok. Pici babáknál az anya közelsége és a napi rutin megtartása a legfontosabb. Érdemes a babát a ceremónia előtt megetetni, átpelenkázni, hogy ne a bevonulás alatt sírjon az éhségtől. Csecsemővel, kisgyerekkel üljetek a leghátsó sorba, a kijárat közelébe, hogy ha kell, ki tudjatok menni a kicsivel a levegőre.

A cikkhez illusztrációként használt fotókat Lillától kaptuk, a képeket a Pixel Művek készítette. Lilla és Robi DIY esküvőjéről minden részletet megtalálsz ide kattintva.

Ajánlott cikkek