Nasizni ér, sőt muszáj, ha teljesíteni akartok!

Nasizni ér, sőt muszáj, ha teljesíteni akartok!

Iskolás éveink után eltűnt a tízórai és az uzsonna fogalma. Munkába menet inkább arra gondolunk, hogy időben elinduljunk otthonról, és már a reggeli mítingen jár az agyunk... kinek jut eszébe, hogy délután is meg fogunk éhezni? Egy ideig foroghat ez a kerék, de amikor kúsznak a kilók, egészségügyi gondjaink akadnak, vagy szimplán csak nem érezzük magunkat jól a bőrünkben, akkor muszáj változtatni.


Fontos a nasi

Számomra az alakformálás miatt volt először fontos, hogy a főétkezések között is fogyasszak valamit, hogy folyamatosan ébren tartsam az anyagcserémet. Mivel ezt elsősorban kontrollból csináltam, meguntam (több éven keresztül csináltam, volt időm megunni), és egy idő után nem tudtam követni ezt a rendszert. Átbillentem a túloldalra, elkezdtem összevissza enni, akkor pedig az egészségem jelzett.

Ez már komolyabb jel volt, számolnom kellett a bevitt szénhidrátmennyiséget, és egész napra ki kellett találnom, mit eszem. Nehéz volt beleszokni, de megérte. Ma már sokkal lazábban kezelem, valamennyire rutin is lett, és nyugodtan nasizom két étkezés között – ha éppen éhes vagyok.

Kell az energia

Amiért igazán fontos, hogy szinten tartsuk szervezetünk energiakészletét, az a koncentrálás.

A jól végzett munka csak úgy valósulhat meg, ha nem az éhséggel vagyunk elfoglalva, hanem pótoljuk a gondolkodás során felhasznált energiát.

Ha sok mindent kell észben tartani, prezentációra figyelünk, fogalmazunk, számolunk, emberekkel foglalkozunk, és sorolhatnám, ha igazán belerakjuk magunkat és odafigyelünk, az bizony kivesz az emberből.

Ha szép, finomabb is

Mivel számomra nemcsak az íz és az egészség fontos, hanem a látvány is, az esetek nagy részében szépen elkészítem az ételeimet. Ilyenkor finomabb az íze is! Hisz' tudjátok, a szeretet a legfinomabb fűszer, még akkor is, ha "csak" magunknak készítjük, és akkor is, ha épp csak összevágott zöldségekről van szó.

Egészségmániások, figyeljetek!

Azért akkor is olvassatok tovább, ha szeretitek a csokit!

A főétkezések közötti étkezés legyen könnyű, a lehető legkevesebb cukrot tartalmazza, és ne csak szénhidrátból álljon.

A ropogós, színes zöldségek kiváló alternatívák, kis dobozban elfér a női táskában. Vágj csíkokra uborkát, zellerszárat, sárgarépát, akár salátalevelet és rakj mellé pirított magvakat. A sárgarépánál kifejezetten fontos, hogy maggal együtt egyétek, mert a vitaminjai zsírban oldódnak, a magvak pedig olajat tartalmaznak. Nem mellesleg ropogtatni jó, csak kérdezzétek meg a kollégákat, nem zavarja-e őket a hangzavar.

Forrás:
iStock

A gyümölcs is jó választás persze, salátaként összeállítva, fahéjjal megszórva, néhány csepp citromlével igazán üdítő.

A színek jó hatással vannak a szemünkre, a sokféle íz az ízlelőbimbóinkat kápráztatja el, és már úton is a boldogság és a jókedv.

Egy kis szénhidrát is jöhet

Húzós napokon nem biztos, hogy elég a zöldség és a gyümölcs, és persze vannak a nők életében olyan napok, amikor sütivel kényeztetik magukat. Nem óriási tortaszeletre gondolok, hanem mondjuk a kávé, tea mellé egy aprócska muffinra, ami két falat mennyország, cukortartalma rendben tart minket az ebédig. A zabpelyhes keksz is jó választás, főleg a házi, nádcukorral, vörösáfonyával, kardamommal... de csak 3 darab engedélyezett belőle. A jóllakottság érzését ne várjátok ilyenkor, csak egy kis tuningra van szükség.