Hálószobatrükkök, amiktől sokkal jobban fogtok aludni

Hálószobatrükkök, amiktől sokkal jobban fogtok aludni

Ha nem tudtok aludni, akkor olvassátok el a következő tippeket és próbáljátok ki őket. Biztosan segíteni fognak, hogy olyan mélyen aludjatok, mint Csipkerózsika, na jó, azért annyira mélyen ne, csak akkor, ha reggel a hercegetek ébreszt.

Irigykedtek, amikor a barátnőtök délig alszik, titeket pedig kivet az ágy korán reggel, még akkor is, ha semmi dolgotok nincs? Éjszakánként felriadtok, alvászavarokkal küszködtök? Szemezgessetek a tippek közül és biztos, hogy kipihentebben ébredtek nyolc óra alvás után is.

1. Áramtalanítsatok

Lehetőleg ne tartsatok elektromos készülékeket a hálószobátokban, vagy ha már igen, akkor áramtalanítsatok estére. Sokan néztek tévét elalvás előtt, vagy laptopoztok, telefont töltötök, ezért ez kivitelezhetetlennek tűnhet, de ha beszereztek egy kapcsolós hosszabbítót, ami az ágyatok környékén ér véget, csak egy gombnyomás és árammentes övezet lesz a szobátok. Ez azért fontos, mert az elektromosság alvászavart okozhat.

2. Kávé

Napközben, ha kicsit fáradtak vagytok természetes, hogy elkortyoltok egy kávét. Azonban a késői kávéfogyasztás már az éjszakai pihenést zavarhatja. Tudjuk, hogy nehéz lemondani suli vagy munka után egy finom kávéról, azonban a jobb alvás érdekében ne kávézzatok esténként. Ugyanis a magas koffeintartalom inkább felpörget, mint elálmosít. Válasszatok helyette egy forró csokit vagy egy pohár kakaót.

Forrás:
weheartit.com

3. Hőmérséklet

Az alváshoz a megfelelő hőmérséklet elengedhetetlen, hiszen ha fáztok, vagy ha melegetek van, tuti fel fogtok ébredni. Ezért fontos, hogy szellőztessetek elalvás előtt és ne csavarjátok magasra a fűtést. Inkább hűvösebb legyen és a hőmérő a 20 fokhoz legyen közelebb, mint a 30-hoz.

4. Esti rutin

Alakítsatok ki magatoknak egy elalvás előtti rutint, amíg kikapcsolódtok, elfelejtitek a nap problémáit és ráhangolódtok az alvásra. Ez lehet egy nyugtató fürdő, olvasás, mindezt csendben vagy nyugtató zene kísérete mellett. Szerezzetek be néhány illóolajat, ami nyugtat és párologtassátok el az esti relaxáció alatt. Ilyen például a levendulából vagy a teafából készült illóolaj.

Forrás:
weheartit.com

5. Fények

Célszerű egy jó sötétítőt beszerezni, hiszen a pihentető alváshoz a teljes sötétség szükséges. Ha nem tudtok teljes sötétséget teremteni, szerezzetek be szemmaszkot. Figyeljetek arra is, hogy a szobában használt fények ne legyenek túl erősek, így az elalvás előtt már a pihenésre tudtok hangolódni.

Forrás:
weheartit.com

6. Testmozgás

A munka után végzett sport nemcsak a stressz levezetését, hanem a jobb alvást is elősegíti. Válasszátok ki a számotokra megfelelő sportot és mozgásra fel! Kezdjétek hosszú sétákkal és csodáljátok meg a természet ébredését, hiszen itt a tavasz!

7. Ágy

Mindez semmit sem ér, ha kényelmetlen az ágyatok. Figyeljetek oda a matrac minőségére és az ágy nagyságára. Huppanjatok az ágyakba az üzletben és teszteljétek, melyik típusú matrac a legmegfelelőbb számotokra. Az ágyneműhuzatot cseréljétek és mossátok rendszeresen, ami tisztává és illatossá teszi a fekhelyeteket. Extra trükk: ha szárított levendulacsokrot tesztek az ágyneműtartótokba, hamarabb jönnek az álommanók.

Szép álmokat!

Forrás:
weheartit.com