zöld turmix 21 nap klorofil

Üdv a zöld levelek korában! – Vesszetek el a buja klorofilldzsungelben!

Pár évvel ezelőtt még azt reklámozták, hogy elsősorban színes zöldségeket egyetek: céklát, paradicsomot, sárgarépát – mindegy, csak jó színes legyen, mert ezek a legegészségesebbek, míg a zöldek uncsik. Igaz volt-e, vagy sem, azóta nagy fordulatot vett a divat: eljött az egyetek minél több zöld levelet kora! 

A titokzatos dzsungel
A titokzatos dzsungel
Forrás:
Alexandra

Az első felkapott zöld a fodros kel lett, a hollywoodi sztárok és fitneszguruk rohamozták meg először a zöldségespultokat, aztán szépen beszivárgott a hétköznapi ember életébe is. Ezt követte a spenót, a sóska, illetve minden más zöld levél, amiről azt hiszitek, értéktelen: például a répa, a zeller zöldje, vagy akár a petrezselyem, amiből általában csak egy csipetnyit használtok fűszerezésre. Aztán persze rájöttek, hogy van finomabb fogyasztási mód is, mint ha egész nap salátaként rágcsálják őket, és beköszöntött a Nagy Green Smoothie Éra.

De miért is olyan jó nektek, ha zöld leveleket fogyasztotok? Mitől olyan egészségesek ezek? Bio Gabi, a 21 NAP – Pont neked életmódváltó programjának táplálkozási szakértője segített nekem összegyűjteni az okokat.

Klorofill: A klorofill adja a zöld színt, és ez az, ami a nap energiáját táplálékká alakítja. Mellesleg tisztítja szerveiteket, elpusztítja a sok kórokozót, gombát, valamint gyógyítja a bélflórátokat is.

Antioxidánsok: Ezzel a szóval sokat dobálózunk, minden superfood tele van antioxidánsokkal, de mik is ezek valójában? A testetekben normálisan és kórosan is szaporodnak szabad gyökök, amik az öregedésért felelősek, az antioxidánsok ezeket kötik meg. Leegyszerűsítve a sztorit: az életetek során a testetek szép lassan oxidálódik (azaz elég), az antioxidánsok ezt a folyamatot lassítják, késleltetik. Természetesen a zöld levelek is tele vannak ezzel az életelixírrel, egészen pontosan a karotinoid nevű anyaggal.

Forrás:
iStock

Vitaminok és ásványi anyagok: A zöld levelekben rengeteg vitamin és ásványi anyag található, ezek közül legtöbb a kalciumból, folsavból, K-vitaminból van bennük. Ha rendszeresen fogyasztjátok, elfelejthetitek az óriási kalciumkapszulákat, amik lenyelésétől mindig fuldokoltok!

Fehérje: Bizony, a zöld leveleknek figyelemre méltó a fehérjetartalmuk, főleg, hogy emellett a szénhidráttartalmuk minimális. Jó, a csirkemellel nyilván nem vethetők össze, de mégsem tömhetitek magatokat folyton csak hússal!

Emellett a zöld levelek lúgosító hatással bírnak, rostjaik révén jót tesznek az egész emésztőrendszernek. Most már tényleg csak azt kell megtalálni, hogyan lehet ezekből megfelelő mennyiséget fogyasztani. A zöld turmixok éppen erre szolgálnak ideális megoldással, hiszen egy adag gyümölccsel összeturmixolva simán lecsúszik egy nap pár marék spenót.

viola-turmix

Kávé helyett zöld turmix? Kipróbáltam! 

„A zöld turmixok áldásos hatásairól ódákat zengenek a dietetikusok és a lifestyle bloggerek. A fogyasztását mindenkinek ajánlják: állítólag ha reggel ezt isszátok, egész nap energikusak lesztek – hosszú távon pedig egészségesek. Kipróbáltam, milyen, ha kávé és reggeli helyett ezzel kezditek a napotokat. Röviden összefoglalva: mókás.”

Hogy miért találta Viola mókásnak ezt a kihívást? Kattintsatok, és kiderül!

Próbáljátok ki az isteni zöld „löttyöt”! Turmixoljatok össze:

  • egy marék hideg vagy fagyasztott gyümölcsöt;
  • fél banánt – ettől lesz jó krémes;
  • adjatok hozzá növényi tejet, frissen facsart gyümölcslet, vagy vizet;
  • két marék zöld levelet: válasszatok spenót, sóska, kel (fodros kellel még nem, de kínai és bébikellel már találkoztam itthon is), petrezselyem vagy bármilyen levél közül, csak mossátok meg alaposan;
  • tehettek bele valami extrát is: chiamagot, joghurtot, algaport, zabpelyhet, mogyoróvajat, fehérjeport, avokádót, szárnyaljon a kreativitásotok!

A zöldnek köszönhetően csodás színt kap az ital, de az ízén alig érezni majd, így a gyerekek is boldogan fogják inni! Próbáljátok ki a bogyós gyümölcsös változatot banánnal, spenóttal, vagy az én kedvencemet, az ananász, alma, petrezselyem kombót! A petrezselyemtől izgalmas és friss lesz az íze a turmixnak, az ananász pedig segíti a zsírégetést.

Készítsétek el Takács Nóra kale smoothie-ját!

Objektum doboz

Végezetül Bio Gabi még két dologra hívja fel a figyelmeteket:

Ha valaki vérhígító készítményt használ, annak inkább nem ajánlom, de minden más esetben éljünk a zöld levelek vitamin- és nyomelemtartalmával! Egyedül a klasszikus kelkáposztát kell főzni, a többiek nyersen is alkalmasak a fogyasztásra.

Bio Gábor, a 21 NAP - pont neked táplálkozási szakértője
Bio Gábor, a 21 NAP – Pont neked táplálkozási szakértője
Forrás:
Hámori Zsófia