Ne legyetek befeszülve! – Páros nyújtógyakorlatok otthonra, nem csak edzés utánra

Ne legyetek befeszülve! – Páros nyújtógyakorlatok otthonra, nem csak edzés utánra

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy – minimum – nyolcórás irodai szerkesztőségi munka és monitorbámulás után a nap végére egyáltalán nem vagyok befeszülve. És itt nem a közérzetemre gondolok! Ugye nektek sem ismeretlen, milyen is az, amikor az ember szó szerint feszült? Nos, ilyenkor jönnek jól a nyújtógyakorlatok! Domokos Enikő személyi edzővel közösen megmutatjuk, hogy csináljátok otthon, párban.

Domokos Enikő személyi edző

Domokos Enikő edző

„Kiskorom óta meghatározó része az életemnek a mozgás és a versenyzés. Már ekkor eldöntöttem, hogy emberekkel és a testmozgással fogok foglalkozni. Tanulmányaim során kutatást is végeztem a sport adta flow-élményről, és bebizonyosodott, hogy a sport az egyik legalkalmasabb terület az optimális élmény megtapasztalására. Úgy gondolom, csak a rendszeres testmozgással válhat belőlünk egészséges, stresszmentes ember, ezért a célom, hogy minél több embernek segítsek megtalálni a testi-lelki egyensúlyát az egészséges életmódon és a mozgáson keresztül.” Látogassatok el Enikő Facebook-oldalára, ha még több infóra vagytok kíváncsiak! 

Merev és kötött izmok, befeszült vállak, fájó derék és hát – ugye, ismerős? A legtöbbször legyintünk, ha az izmok kötöttségéről van szó, mondván: sosem voltam hajlékony, ilyen az izomzatom. Pedig az izmok nyújtása, a hajlékonyság fejlesztése egyáltalán nem elhanyagolható, sok mozgásszervet érintő problémának a megoldása ebben rejlik – legalábbis rejlene. 

„Szerintem tízből kilenc vendégem az első pár edzés alkalmával nem tudja megfogni a bokáját sem egy-egy nyújtás során. Természetesen ez fejleszhető, később javul a helyzet. De megdöbbentő, milyen kötöttek az emberek izmai az ülőmunkától és a stressztől.”

Nem szabad elfelejteni, hogy az izmok nyújtása pontosan annyira fontos, mint az építése, erősítése. 

– mondja Enikő, aki kihangsúlyozta: a strechinget, azaz a nyújtást, valamint az izmok átmasszírozását, felrázását nem csak edzés után érdemes végezni. Fontos, hogy egy-egy húzós vagy épp stresszes nap után szánjunk időt otthon a nyújtásra, a lazításra. A legjobb, ha nem egyedül állunk neki, kérjünk segítséget családunktól, párunktól vagy épp a lakótársunktól. Higgyétek el, 20 percnyi nyújtás után garantált a jobb közérzet és a lazább izomzat.

Készen álltok? Enikővel ezúttal 6 otthoni, páros nyújtógyakorlatot mutatunk be! 

Nyújtsatok otthon, együtt!  

1. Talpmasszázs

Feladat: Óvatosan elkezdünk lépegetni a társunk talpára az ujjaktól haladva felfelé. Figyeljünk arra, hogy a mi sarkunk maradjon végig a talajon, így nem a teljes testünk súlyával nehezedünk a másikra.

Forrás:
vous

2. Combhajlító lazítása

Feladat: Óvatosan elkezdjük dörzsölni a partner hajlítóját, de itt sem nehezedük rá a súlyunkkal – akár a farizmára is áttérhetünk.

Forrás:
vous

3. Combfeszítő nyújtása

Feladat: Figyeljetek arra, hogy óvatosan, kilégzésre a társunk sarkát a feneke felé nyomjuk – ameddig engedi.

Forrás:
vous

4. Homorítás

Feladat: Átfogjuk a társunk karját és óvatosan, kilégzésre megemeljük a mellkasát.

Forrás:
vous

5. Előrehajlás nagyterpeszben

Feladat: Megfogjuk a társunk alkarját, és óvatosan, kilégzésre magunk felé húzzuk, majd cserélünk.

Forrás:
vous

Fontos, hogy végig figyeljünk a másikra, minden feladatnál csak addig húzzuk az adott testrészt, addig nyújtsuk az izmokat, ameddig a társunk nem mondja, hogy elég. Ne felejtsetek el végig komminukálni, kérdezni a másikat és

figyeljetek arra, hogy lassan és körültekintően végezzetek minden mozdulatot, nehogy sérülést okozzatok!

Felkiáltójel

Van még pár szabad percetek? Eddzetek velünk otthon!