Egyéb kategória

„Ha azokra hallgattam volna, akik azt mondták, ne vágjak bele, akkor most nem beszélgetnénk”

„Álmodj velem” – így szól az első magyar dizájnerpizsama-márka mottója. Mandzák Enikő tulajdonossal ebédidőben futunk össze a Wonderlab dizájnerüzletben. Bár a brand alapvetően a webshopra támaszkodik, az érdeklődök itt megtalálhatják a modelleket. Van, aki szívesebben vesz úgy valamit, ha megtapogatta az anyagot, megnézte élőben is a minimalista pizsiket. De hogy jut valakinek eszébe pont pizsamamárkát indítani nulla divatipari ismerettel? Hogyan válhat egy Y generációs álomból valóság? És miben lehet példamutató ez a minivállalkozás?

vous - 2018.02.18.
„Ha azokra hallgattam volna, akik azt mondták, ne vágjak bele, akkor most nem beszélgetnénk”

Fekete és fehér. Könnyen kombinálható szettek: hosszú ujjas felső, cicanadrág, top, body. Letisztult formák, egyszerű fazonok alváshoz, jógázáshoz, pihenéshez. Ez a PIZSI, az első magyar dizájnerpizsama. A márka néhány hónapja, 2017 novemberében indult alig fél évig tartó tervezési időszak után. Ha eddig nem jutott volna eszetekbe magyar pizsamát venni, ne hibáztassátok magatokat. A brandtulajdonos, Mandzák Enikő abban hisz, hogy meg kell teremteni az igényt arra, hogy a vásárlók keresni kezdjék a magyar termékeket.

„Már a tervezési szakaszban próbáltam arra figyelni, hogy tudjak legalább három olyan fast fashion márkát mondani, ahol körülbelül ugyanennyiért lehet kapni pizsamát.

Nem szerettem volna azt a kritikát kapni, hogy a PIZSI túl drága.

Viszont aki már egy kicsit továbbgondolja a dolgot, az tudja, hogy a tízezer forintos pizsamán mennyit keresnek a fast fashion márkák, és miért érdemes inkább magyar terméket venni.”

Forrás:
Mészáros Virág

Forrás:
Mészáros Virág

Forrás:
Mészáros Virág

Enikő saját magát nem definiálja divattervezőként, de még dizájnerként sem, a divathoz pedig egészen fél évvel ezelőttig annyi köze volt, hogy imádta a magyar tervezők, készítők és alkotók munkáit. Turizmus–vendéglátás szakon végzett, a fenntartható turizmus témakörével foglalkozott, ebből írta a szakdolgozatát is. A fenntarthatóság elsősorban gazdasági szempontból érdekelte, és úgy érzi, a márka meg is felel annak, hogy gazdaságilag fenntarthatónak nevezzük.

Ez elsősorban abban nyilvánul meg, hogy a magyar munkaerőt támogatom.

A varrónőmmel, Editkével kezdtem az egészet. Nem ismertük egymást korábban, úgy bukkantam rá, hogy a legtöbb varrodának nem volt kapacitása arra, hogy legyártsák a termékeimet. Ő volt az első, aki nemcsak azonnal tudta vállalni a munkát, hanem nyitottan állt hozzá: nem próbálta megváltoztatni az ötleteimet, maximum tanácsokat ad. Rajta kívül egy csepeli szabónővel dolgozom még együtt. Ha a PIZSI-ről van szó, akkor Marika és Editke között ingázok általában” – meséli Enikő. Hozzáteszi azt is, hogy az alapanyagok magyar nagykereskedésekből származnak (így sajnos nem visszakövethető, valójában honnan is érkeznek), a papírdobozokat Magyarországról szerzi be, a címkéket szintén itthon gyártatja.

De miért éppen pizsama?

Az interjú folytatását elolvashatjátok ide kattintva!

10 x 10 kihívás

10 ruhát viselek 10 napig

Emlékeztek arra a cikkre, amikor megmutattam, hogyan és miért érdemes részt venni ebben a gardróbkihívásban? Ide kattintva elolvashatjátok a cikket.

Ha van kedvetek, csatlakozzatok az első 2018-as kihíváshoz is.

Ajánlott cikkek